مرجعیت شیعه

هشتم شوال ، روز جهانی بقیع

هشتم شوال یادآور تلخ ترین حادثه جهان اسلام یعنی تخریب حرم شریف ائمه معصومین مدفون در بقیع توسط وهابیان کوردل میباشد.

 

هشتم شوال یادآور تلخ ترین حادثه جهان اسلام یعنی تخریب حرم شریف ائمه معصومین مدفون در بقیع توسط وهابیان کوردل میباشد به همین مناسبت حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی پیامی به این شرح ایراد فرمودند :

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

تاریخ، خود گواه است که این جسارت‌‌ها از آن‌جا شروع شد که مشرکین اصحاب صحیفه ملعونه با یکدیگر هم‌‌قسم شدند تا نگذارند محمّد امین صلی الله علیه وآله دین و آیین الهی را ابلاغ کند . و یا این‌که اگر موفق نشدند، جانشینی که خدا برایش منصوب کرد را متوقف ، و با کودتاٰ نالایقان را بر منبر و مسند امامت و ولایت بنشانند. 

دیروز با تخریب قبور ائمه بقیع، مسلمانان و اندیشمندان و دانشمندان و نخبگان آزاده جهان را عزادار کردند و روز بعد با تخریب قبور مطهره سامراء مقدس و خانه حضرت مهدی موعود ارواحنافداه و امروز نیز در عراق، بحرین، عربستان، پاکستان، افغانستان و سوریه با تفجیر و قتل عام .

بزرگ مرجع عالی‌قدر شیعیان جهان، حضرت آیت‌‌الله العظمی شیرازی علت و ریشه این بی‌‌حرمتی‌‌ها را روی‌‌گردانی جنایتکاران از فرهنگ اهل بیت علیهم السلام می‌‌دانند و می فرمایند:

«فرهنگ اهل بیت علیهم السلام فرهنگ رأفت و رحمت است؛ برخلاف فرهنگ دشمنان اهل بیت علیهم السلام که فرهنگ ظلم و قساوت می باشد. اغلب مردم جهان فرهنگ اهل بیت علیهم السلام را نمی‌‌شناسند و تفاوت آن را با فرهنگ دشمنان اهل بیت علیهم السلام نمی دانند.

 

بروز حوادثی چون هتک حرمت حرمین عسکریین علیهما السلام در سامراء مقدس، فاجعه بقیع و دیگر فجایع، همه نتیجه همین ناآگاهی است و ما وظیفه داریم این دو فرهنگ را برای مردم دنیا در کنار هم بگذاریم تا بتوانند این دو را با هم مقایسه کنند.

هرکس در هرجا هست، از فرصت استفاده کند و مظلومیت بقیع را برای جهانیان مطرح نموده، دیگران را نیز برای رفع آن فرا خواند. این امر (نام‌گذاری 8 شوال به روز جهانی بقیع) وظیفه‌‌ای است شرعی در راه احیاء «بقیع غرقد» .امید است با قیام همه مؤمنین ومؤمنات به انجام این وظایف الهیه، قلب مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را مسرور بدارند».

 

 

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

 

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید نیز ، به مناسبت هشتم شوّال، روز جهانی بقیع، در پیامی تأکید کردند:

«اساس نقشه تخریب آثار و ابنیه اسلامی، نقشه بسیار عمیق و خائنانه‎ای بود که بیگانگان برای محو مستندات و شواهد عینی و اثری تاریخ اسلام کشیده بودند و برای تسلّط بر کشورهای اسلامی، دست به تفرقه و فرقه سازی زدند.

بقیع از چهارده قرن پیش تا امروز همواره زیارتگاه مسلمین و مرکز بیداری و تذکار خاطرات رجال و شخصیّت‌های بزرگ اسلام بوده است. امّا با این همه عظمت برای این مکان مقدّس، وضع کنونی آن در حال حاضر بسیار موهن است و اهانتی که به رجال و شخصیت‌هایی که در این گورستان مدفونند شده، فوق العاده تأسّف‌‌آور و رقّت‌‌انگیز است».

معظم له در ادامه، حفظ اماکن مقدسه و تعظیم شعائر الهی را ضروری دانسته و افزودند:

«حفظ این اماکن علاوه بر آن‌که از جنبه تعظیم شعائر شرعاً لازم است، به ملاحظاتی که بیان شد نیز لازم است و تخریب این بقاع، صرف نظر از هتک و توهین، موجب تزلزل و سستی مبانی تاریخ می‌‎شود و تخریب این مشاهد و آن‌ها را به این صورت در آوردن که نه سنگ قبری داشته باشند و نه امتیازی و در معرض محو و فراموشی قرار بگیرند، از سوزاندن کتب تاریخ، خسارتش برای یک امّت و ملّت اگر بیشتر نباشد کمتر نیست».

لازم به ذکر است به این مناسبت الیم  جمع کثیری از شیعیان و فدائیان آن ائمه معصومین در قالب هیاتی تحت اشراف و همراهی سید عارف نصرالله مدیر روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی به نزدیکترین مناطق مرزی عربستان سعودی در عراق رفتند و با این حرکت انزجار خود را از این عمل غیر انسانی ابراز نمودند که اخبار مربوط به ان در بخشهای بعدی خبری اعلام خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا