مرجعیت شیعه

دیدار مسئولین و هیئت امنای هیئات مذهبی قم با آیت الله العظمی شیرازی

 همزمان با ایام دهه فرخنده مهدویت، جمعی از مسئولین و هیئت امنای هیئات مذهبی و تکایای شهر مقدس قم با مرجع عالیقدر آیت الله العظمی شیرازی دیدار کردند.

 

همزمان با ایام دهه فرخنده مهدویت، جمعی از مسئولین و هیئت امنای هیئات مذهبی و تکایای شهر مقدس قم با مرجع عالیقدر آیت الله العظمی شیرازی دیدار کردند.

در این دیدار مرجع عالیقدر ضمن خوشامدگویی به میهمانان گرامی، به تبیین ابعاد مختلف موضوع مهدویت پرداختند و از همگان دعوت کردند تا در احیای نام و یاد امام زمان ارواحنافداه تلاش کنند و در پی هدایت امت به سوی منجی و موعود جهانی باشند.

سپس مقام رفیع فقاهت و مرجعیت، با اشاره به اهمیت عقاید حقه و ترویج آن در بین نسل جوان فرمودند:

«به لطف خدای منان به حسینیه ها و تکایا تعلق خاطر و پایبندی داریم و همین را باید به نسل جوان منتقل کنیم. به یاری خدا صدها حسینیه و تکیه در سراسر جهان وجود دارد که تمام آنها باید به کانونی برای نشر عقاید حقه اهل بیت علیهم السلام تبدیل شود و پسران و دختران در یک حد و سطح و بدون استثناء تحت آموزش عقاید قرار گیرند. حسینیه ها و تکیه ها هر یک به تنهایی می تواند سنگ بنای عقاید و احکام برای هدایت افراد به ویژه جوانان باشد و البته عقاید افراد هرچه عمیق و ریشه دارتر باشد، هرگز هیچ شبهه و ایرادی آنان را متزلزل نخواهد کرد و شک ها و تردیدهایی که روز به روز بیشتر مطرح می شود، در آنان کارگر نخواهد شد. هیئت ها و حسینیه ها و تکیه ها باید با آموزش عقاید به جوانان، آنها را در برابر انحرافات نفوذناپذیر کنند.

 آنچه در این میان مهم است، حفظ و تقویت عقاید جوانان است؛ آن گونه که هیچ تشکیک و تردیدی از هیچ یک از جریان های باطل در آنها رخنه نکند و حتی یک بچه شیعه به دلیل نفوذ افکار و شبهه های باطل منحرف نشود. باید با تشویق، جوانان را جذب حسینیه ها و تکیه ها کرد و مسلماً در این اماکن و هر جایی که به نام اهل بیت علیهم السلام فعال است، جوانان از نظر عقاید بیمه خواهند بود و شک و شبهه های احتمالی موجود در ذهن شان پاسخ داده شده و از بین خواهد رفت».

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا