مرجعیت شیعه

بیانیه دفتر حضرت آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت دهه فرخنده مهدویت

 اشراق حقیقی که خدای متعال در قرآن کریم به آن اشاره فرموده‌‌اند، هنوز ظهور حقیقی پیدا نکرده است؛

 

پایگاه اطلاع‌‌رسانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی در آستانه دهه فرخنده مهدویتٰ بیانیه‌‌ای بدین شرح منتشر نمود:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک و تعالی: «وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا».

اشراق حقیقی که خدای متعال در قرآن کریم به آن اشاره فرموده‌‌اند، هنوز ظهور حقیقی پیدا نکرده است؛ زیرا در آن زمان، زمین و جانداران و حتی حیوانات به گونه‌‌ای خواهند شد که اشراق نسبت به آنها نیز صدق خواهد کرد.

 معصومین علیهم السلام مهم ترین معجزه خدای متعال هستند. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در روایتی فرمودند:  «یرضی عنه ساکن السماء والأرض». و این که مقدمات وجود و ظهور ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز به گونه ای مهیّا می شود که همه از ایشان راضی می گردند نیز معجزه الهی است؛ زیرا مردم هیچ گاه از خوب ها حتی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله راضی نشدند؛ اما در زمان ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف یکی از استثنائات این است که مردم از ایشان راضی می شوند.

ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف امری است مسلم که هیچ شبهه ای در آن وجود ندارد؛ اما چون دشمنان شبهاتی را ایجاد می کنند، لازم است با دلایل و براهین مختلف به آنها پاسخ داده شود.

وظیفه ماست که با در دست گرفتن قلم و بیان و ایراد بیانات قوی، همراه با برهان و دلیل و نیز با به کارگیری فنون مناظره و احتجاج، از ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دفاع نموده و گمراهان را با حق آشنا نماییم.

اخلاص، اجتهاد و اخلاق سه صفت بسیار مهم و حسنه ای هستند که لازم است در تحقق هرچه بیشتر آنها تلاش کنیم که ان شاءالله تعالی در این صورت خود حضرت عنایتی بفرمایند.

حتماً کسانی که قدرت دفاع دارند ـ مخصوصاً در این زمینه ـ اما سکوت می کنند، نه تنها جوابگوی اعمال خودشان هستند، بلکه باید پاسخگوی اعمال دیگران از جوانان شیعه نیز باشند؛ یعنی این که پرسیده می شود چرا در جامعه ای که شما در آن زندگی می کردید، این افکار غیر صحیحه صورت گرفته و شما سکوت کرده و نصیحت نکردید.

روزگار پس از زمان ظهور حضرت حجّت عجل الله تعالی فرجه الشریف بهشت دنیاست؛ بهشت مادیّت و بهشت معنویت؛ لذا در دعاها آمده است که از خدا می خواهیم عمر ما را طولانی کند تا زمان ظهور را درک کنیم و اگر پیش از آن نیز مردیم، در آن زمان زنده شده و دنیای پس از ظهور را درک کنیم.

بر همه مؤمنان به خصوص اهل علم و طلاب علوم دینی بایسته است که در جهت کسب رضایت و خرسندی امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف با جدیت بکوشند.

رضایت و خرسندی امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف از رضایت خدای متعال ـ جلّ و علی ـ ریشه می گیرد، و رضایت خدای سبحان نیز از رضایت امام می باشد. یعنی در این میانه تلازم آشکاری میان رضایت امام زمان ارواحنا فداه و رضایت خدای متعال وجود دارد.

فرصت مناسبی است تا در این ایام پر فیض نیمه شعبان و میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از آن حضرت بخواهیم ما را یاری رسانده تا بتوانیم با بهره گیری از حلم و صبر و بردباری از این امتحان و بلا سربلند بیرون آییم.

 

 دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (مدظله العالی)

قم مقدس

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا