مرجعیت شیعه

بیانات آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در اجتماع عزاداران حسینی

اجتماع عزاداران حسینی با حضور مرجعیت شیعه در بیت معظم له برگزار شد. 

 

اجتماع عزاداران حسینی با حضور مرجعیت شیعه در بیت معظم له برگزار شد. 

به گزارش شیعه ویوز، معظم له طی سخنانی با اشاره به زیارت نامه ها و وقایع تاریخی، فرمودند: بنی امیه و بنی العباس درصدد انجام دو کار برآمده بودند: یکی نابود کردن اسلام و از بين بردن قرآن بود و دیگری نابودی اهل بیت علیهم السلام؛ پس برهمگان واجب است که با هر توان و وسيله ای اسلام ناب محمدی را به دنیا برسانند.

مرجعیت شیعه سپس با اشاره به حکومت رسول خدا صلی الله علیه و آله به عنوان یک حکومت اسلامی فرمودند: رسول خدا تا در قيد حيات بودند به اين سه مورد عمل کردند: عدم مالیات بر ارث، پرداخت بدهی میت حتی اگر ورثه او غنی باشند و اینکه از بازماندگان میّت بی بضاعت سرپرستی کردند؛ در کدام کشور اسلامی این قوانین اجرا می شود؟ در حالی که حاکمان اسلامی باید از پيامبر طبق فرموده قرآن الگو بگیرند.

با اجرای این قوانین یهودیانی که سرسخت ترین دشمنان پیامبر بودند، به اسلام روی آوردند.

معظم له تاکید کردند: امروزه بايد حاکمان اسلامی به تبعیت از پيامبر صلی الله علیه وآله این سه قانون را به اجرا درآورند تا از این اوضاع بد اقتصادی نجات پيدا کنند. در روایت دیگری امام صادق علیه السلام اجرای این قوانین را مختص به پیامبر ندانسته و فرمودند: اگر کسی مدیون بود و توان پرداخت دین خود را نداشت و حاکم حکومت اسلامی هم آن را پرداخت نکرد، گناهکار است.

پس باید دانست که اقتصاد بد کشورهای اسلامی از فرامین اسلام نیست و این مطلب را باید جوانان بدانند و به جهانیان برسانند.

ایشان ادامه دادند: این یک هدف بنی امیه و بنی عباس بود که از ابوسفیان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

اما آنان در دومین هدف خود که پایمال کردن خون اهل بیت علیهم السلام بود ذره ای موفقیت کسب نکردند. شعائر مقدس امام حسین علیه السلام، اسلام را بقا بخشید. اگر جریان عاشورا نبود، بنی امیه اسلام را از بین برده بودند و نامی از آن باقی نمی گذاشتند.

آیت الله العظمی شیرازی سپس فرمودند: بنده در طول عمر خود شاهد حکومت های متعددی بودم که با شعائر حسینی مبارزه کردند اما نتیجه ای جز گسترش شعائر حسینی به دست نیاوردند؛ مانند شعیره مقدسه صبح عاشورا که با آن سالیان سال مبارزه شده اما اکنون جمعیت سیل آسایی در آن شرکت می کنند و یا عزای طویریج که بارها ممنوع شد اما مؤمنان عراقی از آن دست نکشیدند و این همان وعده پیامبر صلی الله علیه وآله است.

معظم له در ادامه فرمودند: میرزای شیرازی با ورود به سامرا حسینیه ای ساخت که صبح عاشورا دسته های عزاداری از آن خارج می شد. اما عزای مخصوص صبح عاشورا از منزل خود میرزای شیرازی با حضور علما و طلاب خارج می شد و تا اکنون این سنت در سامرا اجرا می شود؛ پس می بینید بنی امیه در راه تضعيف شعائر حسینی ذره ای موفق نشدند.

مرجع عالیقدر در ادامه، تاکید کردند: تبلیغ از شعائر حسینی باید به صورت جهانی و با تمام توان صورت بگیرد؛ چراکه امروزه تبلیغ از آن واجبی کفایی است که به واجب عینی مبدل شده است. باید دید نسبت کنیسه ها به حسینیه ها چه تعداد است و باید برای شعائر فعالیت کرد.

معظم له ادامه دادند: در این راه از کتاب، سخنرانی، فضای مجازی و حتی موبایل و شبکه های ماهواره ای استفاده کنید و بدانید شعائر مقدس امام حسین علیه السلام تماماً مقدس است. 

ایشان سپس با اشاره به اربعین حسینی فرمودند: 

 تأکید می کنم مؤمنان از همین اکنون نسبت به برگزاری شعیره مقدسه اربعین حسینی فعالیت کنند و 

دولت عراق و دولت های همجوار نیز باید در این راه تسهیل کنند و بدانند هرچقدر کارشکنی کنند به یاری یزید پرداخته اند.

معظم له افزودند: بايد مؤمنان به دولت های خود فشار بیاورند تا برای زیارت اربعین حسینی که از ادیان و مذاهب مختلف نیز در آن شرکت می کنند تسهیلات خاصی در نظر گرفته شود.

ایشان در پایان تاکید کردند: برای باشکوه تر برگزار شدن اربعین حسینی سال جاری باید بیش از سال های گذشته فعالیت شود و امیدوارم این توفیق از سوی خدای متعال به همگان اعطا شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا