مرجعیت شیعه

شرح آیه قرآنی «إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا» در کلام آیت الله العظمی شیرازی

مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی، در بیاناتی به تبیین آیه «إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا» پرداختند.

مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی، در بیاناتی به تبیین آیه «إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا» پرداختند.

به گزارش شیعه ویوز، معظم له در سلسله سخنرانی های هر شب خود در ماه مبارک رمضان که از مجموعه شبکه‌های امام حسین علیه السلام به شکل زنده پخش می‌شود فرمودند: خدای متعال در قرآن کريم می فرمايد: «إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا؛ ما تو را پيروزى بخشيديم [چه] پيروزى درخشانى».

معظم له ادامه دادند: اين آيه شريفه در رابطه با فتح مکه مکرمه نازل شده است. جريان اين فتح و عملکرد رسول خدا صلی الله عليه وآله در اين برهه از تاريخ حامل ده ها و ده ها فضائل کم نظير در تاريخ بشريت است. 

به همگان مخصوصاً فرهنگيان توصيه می کنم ماجرای فتح مکه را از تاريخ صحيحی که از اهل بیت علیهم السلام و یا دست کم از تاریخ نویسانی که معاند نبوده اند وارد شده، بخوانند و به دنيا منتقل کنند.

ایشان ادامه دادند: صفوان بن اميه يکی از تاجران مشرکی بود که در مکه به تجارت اسلحه اشتغال داشت. او بيست سال با پيامبر صلی الله علیه وآله جنگ سياسی و اقتصادی داشت و نامش در اکثر جنگ های پيامبر آمده است.

علاوه بر این او لشکر مشرکان را تسلیح میکرده و حتی کسانی را برای ترور رسول خدا صلی الله عليه وآله تشويق و اجير کرده بود.

معظم له ادامه دادند: چنين شخصی، در جريان فتح مکه در پی وساطت غلام خود که پيش تر مسلمان شده بود از سوی رسول خدا صلی الله عليه وآله امان داده شد.

مرجعیت شیعه فرمودند: در جريان فتح مکه تمام مشرکان در اين ترس بودند که توسط پيامبر کشته شوند، اما ايشان نه تنها آن ها را آزاد گذاشتند بلکه حتی کسی را مجبور به گرويدن به اسلام هم نکردند.

برخورد کريمانه رسول خدا صلی الله عليه وآله با مشرکان مکه بی نظير است.

و این در حالی است که شبکه های ماهواره ای و وسايل ارتباط جمعی از اين رفتار به اندازه کافی سخن نمی گويند. 

معظم له تاکید کردند: اگر تاريخ صحيح رسول خدا صلی الله عليه وآله به دنيا عرضه شود، حتی دشمنان و معاندان منقلب خواهند شد مگر کسانی که پا بر روی وجدان خود می گذارند. 

مرجعیت شیعه در پایان اظهار امیدواری کردند که تاریخ رسول خدا صلی الله علیه و آله به همه جهانیان برسد تا حجت بر همگان تمام گردد.

گفتنی است، سلسله بیانات معظم له در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ساعت ۲۲:۳۰ به زبان فارسی و ۲۳:۳۰ به زبان عربی به وقت ایران، از مجموعه شبکه های امام حسین علیه السلام، مرجعیت و دیگر شبکه های ماهواره ای مستقل شیعی به صورت زنده پخش می شود. 

مومنان در سراسر جهان، علاوه بر شبکه های ماهواره ای می توانند، در بسترهای مجازی از‌ جمله تلويزيون های اينترنتی (آی پی تی وی)ها، و يا از طريق پايگاه اطلاع رسانی مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام بیانات معظم له را مشاهده نمايند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا