مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه: محور قرارگرفتن فعالیت در زندگی راز عظمتِ بزرگان است

جمعی از جوانان فعال در عرصه های دینی، فرهنگی، مطبوعات و رسانه از قشر دانشگاهی و غیر دانشگاهی از کشور کویت با حضور در بیت مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی» در

جمعی از جوانان فعال در عرصه های دینی، فرهنگی، مطبوعات و رسانه از قشر دانشگاهی و غیر دانشگاهی از کشور کویت با حضور در بیت مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی» در شهر مقدس قم، با معظم دیدار کردند.

مرجعیت شیعه در این دیدار فرمودند: محور قرار دادن کار و فعالیت در زندگی، راز عظمت بزرگان است.

مرجعیت شیعه با شرح مثالی برای جوانان، به بیان روش زندگی شیخ انصاری قدس سره پرداخته و فرمودند: مرحوم شیخ مرتضی انصاری قدس سره با هزار شاگرد دیگر در محضر عالم بزرگوار مرحوم شریف العلماء قدس سره در شهر مقدس کربلا همدرس بود. ولی از میان آن جمعیت هزار نفری طلاب، تنها مرحوم شیخ انصاری خوش درخشید و مراتب عالی علمی را طی کرد و تنها دلیل این موفقیت بزرگ و چشمگیر تمرکز و محوریت بخشیدن به کار و فعالیت علمی بود.

آیت الله العظمی شیرازی مدظله، ضمن رهنمودهایی به جوانان فرمودند: با منزلتی که برای خدمات و فداکاری شما در راه و خدمت به اهل بیت علیهم السلام قائل هستم، اما یادآوری دو مطلب را ضروری می دانم، اول این که کارهای ارزشمند و خوب را هرچند که سخت باشد، انجام بدهید و دوم از کار ناپسند و نکوهیده اگر چه جذاب و یا مورد علاقه تان باشد دوری کنید.

معظم له در پایان سخنان خود افزودند: از هم اکنون که در کنار قبر مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هستید، به دو مطلب یادشده به طور مستمر عمل کنید تا در دنیا و آخرت از بزرگان باشید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا