مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه در دیدار با عضو سازمان جهانی حقوق بشر: پیشرفت در هر کشوری نیاز به شیوه حکومت امیرالمومنین علیه السلام دارد.

یکی از اعضای سازمان جهانی حقوق بشر با حضور در بیت مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی»مدظله، در شهر مقدس قم با معظم له دیدار کرد.

یکی از اعضای سازمان جهانی حقوق بشر با حضور در بیت مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی»مدظله، در شهر مقدس قم با معظم له دیدار کرد.

به گزارش شیعه ویوز، در این دیدار «دکتر صاحب الحکیم» گزارشی از فعالیت های خود به عنوان نویسنده و عضو سازمان های حقوق بشری به مرجع عالیقدر ارائه نمود.

وی در گزارش خود افزود: سازمان ملل متحد بدون هیچگونه جهت گیری سیاسی خاصی، گزارشی درباره حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام با هدف توسعه حقوق بشر، چگونگی ایجاد اقتصادی قوی و فراهم نمودن زمینه پیشرف همگان در جوامع مختلف خصوصا کشورهای جهان سوم، تهیه نموده و آن را در برنامه کاری خود قرار داده است.

سپس آیت الله العظمی شیرازی دام ظله طی سخنانی با اشاره به رهنمودهای پیش از این، فرمودند: 

شخصیتی به نام علی بن ابی طالب علیهما السلام در روزگار خود و طی پنج سال حکومت، از کوفه در عراق بر گستره بزرگی از این کره خاکی فرمانروایی کرد که تقریبا تمامی خاورمیانه امروزی تا قلب اروپا را در بر می گرفت، ولی در دوران حکومت آن حضرت یک اعدامی سیاسی یا زندانی سیاسی وجود نداشته و یا فقیری که تا آخر عمر خود فقیر مانده و یا از گرسنگی جان باخته باشد، در تاریخ ثبت نشده.

معظم له ادامه دادند: آن حضرت در دوران حکومت خود، به معترضان بدون هیچ محدودیتی اجازه اعتراض می دادند و مطالبات معترضان را تأمین می نمودند؛ چیزی که نه تنها در کشورهای جهان سوم شاهد آن نیستیم، که حتی در کشورهای توسعه یافته و آن دسته از حکومت ها که ادعای آزادی دارند یافت نمی شود.

مرجعیت شیعه افزودند: امیرمؤمنان علیه السلام والیان خود را از خرید و فروش و دخالت در تجارت منع می کردند و آنان را فقط به نظارت فرمان می دادند تا مبادا کسی به کسی ظلم نماید. آن حضرت در تمام مدت 5 ساله حکومت خود حتی یک وجب زمین نفروختند و می فرمودند که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرموده است: زمین از آن خداست و کسی که آن را آباد کند.» بدین ترتیب به مردم اجازه می دادند که زمین را آباد کنند و از آن بهره ببرند. مسلّم این است که دولت ها مالک زمین نبوده و صرفاً بر آن نظارت و مدیریت دارند.

آیت الله العظمی شیرازی ادامه دادند: برخی مسئولان عراقی از نخستین دولت عراق به دیدار بنده آمده بودند و من به آنها گفت که امروز امیرمؤمنان علی علیه السلام در میان ما حضور فیزیکی ندارند، ولی روش، منش و سیره آن حضرت در میان ما وجود دارد، لذا لازم است که آن را فراگرفته و مبنای کار حکومتی خود قرار دهید. 

معظم له تأکید کردند: در این زمینه حتی سخنان فراوانی برای جهان داریم، ولی رساندن آن به کسانی که از آن بی خبر هستند عزمی راسخ و همتی همه جانبه می طلبد. من کار و تلاش شما را ارج می نهم. راهتان را دنبال کنید و با پرورش مجموعه ای از جوانان آنان را پس از خود به ادامه راهتان بگمارید، که «زکات علم، نشر آن است.»

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا