مرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شیرازی: عراق از نخبگان و مخلصان و افراد دارای پشتکار و مقاومی برخوردار است و ـ ان شاء الله ـ فرجامی نیک خواهد داشت

جمعی از فعالان سیاسی و اعضای مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی کشور عراق با حضور در شهر مقدس قم و بیت بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

جمعی از فعالان سیاسی و اعضای مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی کشور عراق با حضور در شهر مقدس قم و بیت بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

مرجع عالیقدر در این دیدار ضمن بیان گوشه هایی از سیره حکومت داری امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند: امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام از عراق، مرکز حکومت خود بر نیمی از زمین، فرمانروایی کردند و علی رغم تمام مشکلاتی که با آن روبرو بودند، در دوره حکومت خود آثار بزرگ و شکوهمندی بر جای نهادند که اگر هر روز هزاران هزار بار آن آثار بیان شود، از عظمت و شکوه آن نمی کاهد؛ آثاری که جهان تا به امروز مانند آن را به خود ندیده است.

ایشان در تبیین روش حکومت داری امیرمومنان ادامه دادند: حتی دشمنان آن حضرت ننوشته و ذکر نکرده اند که در دوران حکومت آن حضرت یک مورد فردی اعدام شده، کسی به جرم سیاسی زندانی شده، فقیری تمام دوران زندگی و طول عمر خود را با فقر سپری کرده یا فردی به دلیل کار و فعالیت سیاسی از امیرمؤمنان علیه السلام ترسان و هراسان بوده است.

مرجع عالیقدر ادامه دادند: روش و منش و شیوه مدیریت آن حضرت در اختیار ما است. عراق امروز، به مجموعه انسان هایی مخلص نیاز دارد که از امیرمومنان علی بن ابی طالب علیهما السلام درس آموزی کرده و به روش ایشان بر مردم حکومت کنند و البته این کار به پشتکار، مقاومت، بردباری، صبوری و گذشتِ فوق العاده نیاز دارد.

مرجعیت شیعه در پایان سخنان خود ضمن اشاره به حوادثی که در عراق در جریان است فرمودند: من به آینده عراق امیدوار هستم. در عراق نخبگان و اندیشمندانی وجود دارد که اخلاص و پشتکار در آنان کاملاً مشهود است. ان شاء الله تعالی فرجام کار خوب است. توجه داشته باشید که انسان با داشتن امید موفق خواهد شد، نه با شرط و فشار.

گفتنی است در ابتدای این دیدار میهمانان گزارشی شفاهی و مکتوب از فعالیت ها و طرح و برنامه های مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی خود تقدیم معظم له کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا