مرجعیت شیعه

بیانیه مرجعيت شيعه حضرت آیت الله العظمی شیرازی در پی تظاهرات اخیر در عراق

در پی اعتراضات اخیر در استان‌های مختلف عراق که در بسیاری از موارد به خشونت کشیده شده و موجب قربانی شدن مردمی شد که برای مطالبه خواسته های خود به خیابان ها آمده بودند، بزرگ مرجع جهان

در پی اعتراضات اخیر در استان‌های مختلف عراق که در بسیاری از موارد به خشونت کشیده شده و موجب قربانی شدن مردمی شد که برای مطالبه خواسته های خود به خیابان ها آمده بودند، بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی، بیانیه ای به زبان عربی صادر کردند.  

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله وإنا إلیه راجعون

 

کشور عراق، کشور امیرالمؤمنین، امام حسین، صاحب الزمان و ائمه اطهار (علیهم الصلاة والسلام) می باشد که متأسفانه به کوره ای از کشته ها و زخمی های مؤمنین تبدیل گردیده است.

 

اینجانب در این فاجعه دردناک پیش آمده به همگان توصیه می کنم که با تمام توان در راه متوقف کردن کشتار جاری که عرق شرم بر پیشانی تاریخ می نشاند، بکوشند.

 

همچنین به دولت و ارتش و پلیس و نیروهای امنیتی سفارش می کنم که مانع هر گونه تظاهرات مسالمت آمیز نشوند و بدون فوت وقت خواسته معترضان را برآورده کرده و متعرض ایشان نشوند، همان شیوه ای که امام امیرالمؤمنین علیه السلام در حکومت بزرگ و سراسر عدل و فضیلت خویش به کار می بستند.

 

و نیز به ملت بزرگوار عراق، ملت مظلوم و مقاوم، ملتی که طی دهه های گذشته با همه وجود خود ستم های دولت های سرکش و مستبد را درک کرده است، سفارش می کنم که به مسالمت آمیز بودن تظاهرات و اعتراضات خود حتماً پایبند باشند و به هیچ وجه اجازه ندهند کسانی در صفوف آنان رخنه کرده و نام و حیثیت و اعتبار این ملت غیور و جوانمرد را لکه دار کنند.

 

از خدای عزوجل به حق محمد و خاندان طاهرینش مسألت دارم تا به پایان رساندن این مصیبت تعجیل نماید و امنیت و ثبات کامل را بر عراق حاکم گرداند، انه القریب المجیب.

 

صادق شیرازی     

30 صفر الأحزان 1441ق

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا