مرجعیت شیعه

«سرّ خوشبختی و شادمانی در دنیا و آخرت» در بیان حضرت آیت الله العظمی شیرازی

جمعی از دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه و فعالان فرهنگی عراقی با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی، در شهر مقدس قم دیدار کردند.

  

 

جمعی از دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه و فعالان فرهنگی عراقی با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی، در شهر مقدس قم دیدار کردند.

 

معظم له ضمن خوشامدگویی خطاب به میهمانان فرمودند: ان شاء الله تعالی جزء افراد موفق باشید و بدانید که پاداش به تناسب و همسنگ با سختی و مشقّت به انسان داده می شود. شما جوانان در این جهان آینده دارید که ان شاء الله عمری طولانی همراه با تندرستی و عاقبت به خیری داشته باشید. آینده بسیار بزرگِ سرای آخرت نیز پیش روی شماست.

 

ایشان توضیح دادند و فرمودند: هریک از شما که می خواهد آینده ای سراسر شادمانی داشته باشد و بیش از هر شخص دیگری در روز قیامت شاد و خشنود باشد، باید به وصیت پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله پایبند باشد و بدان عمل کند.

 

در روایت است که شخصی نزد آن حضرت رفت و از ایشان وصیت و سفارشی خواست و ایشان فرمودند: «لا تغضب، لا تغضب، لا تغضب؛ خشم مگیر، خشم مگیر، خشم مگیر» و این آموزه رسول خدا صلی الله علیه وآله بدان معناست که نباید هیچ گاه و به هیچ بهانه ای عصبانی شد.

 

بنابراین، هریک از شما و دیگر جوانان باید به این آموزه پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله عمل کنید و بدان پایبند باشید و در نتیجه در روزهای پیش روی زندگی بسیار خوشحال بوده و در سرای دیگر خوشحالی تان به مراتب بیشتر خواهد بود.

 

ایشان افزودند: این امر سخت، ولی ممکن است. شما در ابتدای جوانی هستید و هریک از شما از همین حالا با اراده محکم و استوار تصمیم بگیرد که در زندگی خانوادگی و در برخورد با خویشاوندان، همسایگان، در محیط مدرسه، دانشگاه، کلاس و در تعامل با استادان و دانشجویان، در عتبات عالیات، مساجد و حسینیه ها و در جاهای دیگر خشمگین نشود. پس خویشتن داری کرده برای کوچک ترین مسأله ای عصبانی نشوید و به قول مردم عراق برای هیچ کم و زیادی خشمگین نشوید.

 

ایشان در ادامه سخنان خود فرمودند: کسی که کمتر دچار خشم شود، در کهنسالی شادمان خواهد بود، وانگهی در روز قیامت که پرونده اعمالش را به دست او می دهند اندک موردی از خشم در آن دیده می شود، در مقابل کسی که نامه و پرونده اعمالش را که هزاران مورد غضب و عصبانیت در آن ثبت شده است به او بدهند توان دفاع از خود و پاسخگویی نخواهد داشت.

 

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در بخش پایانی رهنمودهای خود تأکید کردند و فرمودند: آنچه بیان شد سفارش رسول اکرم صلی الله علیه وآله است، لذا از همین حالا تصمیم بگیرید و عزم خود را جزم کنید که در زندگی از خشم خود بکاهید که این امر کلید و سرّ سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت است. از خدای متعال می خواهم همگی شما را یاری فرماید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا