مرجعیت شیعه

ارتباط عاطفی با اهل بیت علیهم السلام، منبع انسجام و قدرت جامعه

آیت الله العظمی حکیم مدظله طی سخنانی فرمودند: ارتباط عاطفی با اعتقادات و سیره اهل‌بیت علیهم السلام، منبع قدرت و انسجام جامعه است. 

 

 

آیت الله العظمی حکیم مدظله طی سخنانی فرمودند: ارتباط عاطفی با اعتقادات و سیره اهل‌بیت علیهم السلام، منبع قدرت و انسجام جامعه است. 

ايشان که در جمع صاحبان مواکب و هیئت های حسینی سخن می گفتند، فرمودند: من به صاحبان موکب ها و هیئت های حسینی که خدمت رسانی کرده و بر اساس تکلیف شرعی خود شعائر را برپا می کنند و با این کار موجب قدرت و انسجام جامعه می شوند، افتخار می کنم.

ایشان افزودند: دشمنان تلاش می کنند مردم را از ارزش های مذهبی که از سیره معصومین علیهم السلام گرفته شده و منبع قدرت و برتری آنان میان امت هاست، دور کنند.

آیت الله العظمی حکیم، مومنین را به ضرورت تمسک به سیره اهل بیت علیهم السلام و تقویت ارتباط عاطفی با اعتقادات توصیه کرده و ادامه دادند: شیعیان به ویژه عراقی ها از این طریق توانستند در برابر مصیبت ها و رژیم های ظالمی که بر آنان حکومت کردند، ایستادگی و صبر پیشه کنند.

معظم له با اشاره به اینکه در زمان رژیم سابق وضع به جایی رسیده بود که گفته می شد دیگر شیعه ای وجود ندارد، مومنین را به توجه بیشتر به حرکت حضرت سید الشهداء علیه السلام و عمل به مسئولیت خود در قبال دین و اعتقادات دعوت کردند.

ایشان در پایان سخنان خود از مومنینی که به خدمت رسانی به زائران ائمه معصومین مشغولند تشکر کرده و گفتند که به آنان غبطه می خورند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا