مرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شیرازی: درجات عالی قیامت پاداش تحمل سختی ها در راه خدا و مسیر اهل بیت علیهم السلام است

بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی شیرازی فرمودند: تحمل سختی در راه اهل بیت علیهم السلام، آرامش و آسایش و شیرین کامی آخرت را به همراه دارد.

 

 

بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی شیرازی فرمودند: تحمل سختی در راه اهل بیت علیهم السلام، آرامش و آسایش و شیرین کامی آخرت را به همراه دارد.

مرجعیت شیعه که در جمع مسئولان و فعالان حسینیه بیت العباس علیه السلام، کربلایی های مقیم شهر مقدس قم، سخن می گفتند فرمودند:

در روز قیامت، روز اجر و پاداش الهی انسان دچار حسرت و افسوس خواهد شد که چرا در دنیا سختی ندیده و سختی های بیشتر و بیشتر در راه اهل بیت علیهم السلام را بر خود هموار نکرده است و در آن هنگام آرزو خواهد کرد که کاش در دنیا مشکلات بیشتری در راه اهل بیت علیهم السلام تحمل می کرده و با آن روبرو می شده است.

ایشان تأکید کردند: از این رو تا زمانی که انسان در این جهان زندگی می کند، باید آرامش و اموال و توانایی خود را در راه اهل بیت علیهم السلام به کار گیرد و بداند که این امور سرمایه و اندوخته او در آخرت خواهد بود. همان گونه که امیرمؤمنان علیه السلام در این باره می فرمایند: «آسایش و شیرین کامی دنیا [مایه] تلخ کامی آخرت است». 

در مقابل تحمل هر سختی در دنیا، به ویژه اینکه در راه اهل بیت علیهم السلام باشد آرامش و آسایش و شیرین کامی آخرت را به همراه دارد.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی با اشاره به اهمیت رسیدگی به امور جوانان فرمودند: حتماً از جوانان مخصوصاً آشنایان، خویشاوندان و همسایگان جوان غافل نشویم و آن دسته از جوانانی را که در مجالس اهل بیت علیهم السلام کمتر شرکت می کنند یا شرکت نمی کنند، با ترغیب و تشویق خود در خط اهل بیت علیهم السلام قرار دهیم و به خط این خاندان پاک متصل کنیم.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا