مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه در گردهمایی بزرگ مبلغان: اقدامات ظالمانه در برخی کشورهای اسلامی ربطی به دین ندارد

در آستانه ماه مبارک رمضان و طبق روال هر ساله، «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی» مدظله العالی در حضور انبوه مبلغان دینی شهرهای 

در آستانه ماه مبارک رمضان و طبق روال هر ساله، «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی» مدظله العالی در حضور انبوه مبلغان دینی شهرهای مقدس قم، مشهد، اصفهان، کاشان، تهران و برخی مناطق دیگر، به سخنرانی پرداخته و رهنمودهایی به مبلغان حاضر ابلاغ فرمودند.

به گزارش شیعه ویوز، معظم له در این رهنمودها بر ضرورت تبلیغ دین، تهذیب نفس و بهره گیری از ماه رمضان برای اصلاح خویش و نیز ضرورت معرفی شخصیت امیرمومنان علی علیه السلام به دیگران، خصوصا به غیر مسلمانان مطالبی بیان کردند.

مرجعیت شیعه در گردهمایی بزرگ مبلغان، طی سخنانی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان فرمودند: ماه مبارک رمضان بهار است اما نه فقط بهار قرآن، بلکه بهار پيکار با نفس نیز هست؛ انسان می تواند به اندازه بصيرتی که از خدای متعال به او عنایت نموده، از گناهان دوری کند و خدای متعال نيز بيش از اين از او توقع ندارد. پس تصمیم بگیرید از آغاز تا پایان ماه رمضان از معاصی دوری کنید.

معظم له افزودند: بنده مکرراً به جوانان توصيه کرده ام که تاریخ صدر اسلام را بخوانند و مشاهده نمایند که پيامبر اکرم صلی الله عليه وآله در راه تبليغ دين چه اهانت ها و آزارهایی را به جان خريدند، ولی هيچ گاه به محضر خدای متعال شکايت نکردند.

پس با تأسی به رسول خدا صلی الله عليه وآله مشکلات و ناملايمات را تحمل کنیم و با تصميمی قاطع به خودسازی بپردازیم.

آیت الله العظمی شیرازی مدظله، پیروزی بر ناملایمات زندگی برای مومنان و خصوصا مبلغان، را منوط به تسلیم در مقابل رضای خدا عنوان نموده و  فرمودند: انسان بايد در طول سال به خودسازی بپردازد، اما ماه مبارک رمضان، ماه بهار خودسازی است؛ پس مبلّغان دينی توجه کنند از کسانی که با موعظه های آنان به درجات بالای بهشت نائل می شوند عقب نمانند.

ایشان ادامه دادند: در حالی که شهوات و حب دنیا بر هر انسانی فشار وارد می کنند، برای هر فردی تزکیه نفس واجب فردی بوده و قرآن کریم و روايات اهل بيت عليهم السلام راه نجات انسان از دام اين شهوات و رسيدن به تزکيه نفس است؛ این توصیه اول بنده به همگان است.

مرجعیت شیعه فرمودند: مساله دوم که در ابتدا واجب کفايی بود اما امروزه به دلیل عدم کفايت به واجب عينی بدل گرديده، مسآله دفاع از خدای عزوجل، رسول خدا و اهل بيت عليهم السلام است؛ چه کسی باید از پيامبر اکرم صلی الله علیه وآله دفاع کند؟! در گذشته اين امکان وجود نداشت اما اکنون بايد هر کس به قدر توانش از ايشان دفاع کند.

ایشان تاکید کردند: به تعدد شبکه های ماهواره ای منحرف کننده توجه نکنید و با استفاده از همين شبکه های شيعی موجود روشنگری نمایید؛ بدانید که تلاش شما نتيجه خواهد داد و ما موفق خواهيم شد.

معظم له افزودند: اهل باطل يا دروغ می گويند و يا مغالطه می کنند، همانگونه که مشرکان به پيامبر اکرم صلی الله عليه وآله نسبت جنون و سحر دادند. مبارزه با اين دو، نياز به مقدّماتی دارد که اولين آنها علم است. من و شما به برکت اهل بیت عليهم السلام از گنج های بزرگ علمی بهره مندیم که باید آنها را به دیگران عرضه نماییم و اکثر انسان ها از هر دين و مسلکی که باشند، با آشنايی با معارف اهل بيت عليهم السلام هدايت می شوند.

آیت الله العظمی شیرازی مدظله در ادامه با اشاره به این موضوع که ماه مبارک رمضان، ماه تبلیغ نیز هست، فرمودند: از تکرار در راه تبليغ دين خسته نشويد، چراکه تکرار انسان را به موفقيت می رساند و بسياری از مشرکان پس از سال ها مداومت و مقاومت پيامبر اکرم صلی الله علیه وآله هدايت شدند.

مرجعیت شیعه در ادامه، افزودند: تا زمانی که در دنيا ضلالت و فساد هست تبليغ نيز واجب کفايی است و تا زمانی که به مقدار کفايت به اين امر پرداخته نشود، بر همگان واجب عینی است.

آیت الله العظمی شیرازی مدظله با اشاره به اعدام تعدادی از شیعیان در عربستان سعودی، فرمودند: عملکرد بنی اميه ها و بنی عباس ها آبرويی برای اسلام باقی نگذاشت، لذا شاهد بوديم که عده ای از جوانان شیعه را تنها به اينکه در تظاهرات شرکت کرده بودند، اعدام کردند.

چه کسی بايد به جهان برساند که پيامبر اکرم و اميرمومنان عليهما السلام يک نفر از مخالفان خود را اعدام نکردند؛ اسلام در دنيای امروزی مورد اتهام قرار گرفته است، چه کسی باید از اسلام رفع اتهام کند؟! آيا جفا نيست که سيره اميرمومنان عليه السلام را به دنيا عرضه نکنيم؟!

بزرگ مرجع جهان تشیع در پایان سخنان خود با اشاره به کشورهای اسلامی، افزودند: اگر ظاهرا امروز اميرمومنان علی بن ابی طالب عليهما السلام در بین ما نيستند، سيره ايشان موجود است و حکومت های اسلامی بايد به آن عمل نموده و به جهانیان نيز برسانند، اين امر وظيفه واجبی بر عهده همگان بوده و ماه مبارک رمضان، بهار تبليغ اين سيره است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا