مرجعیت شیعه

لزوم تامین وسایل نقلیه مناسب برای زائران عتبات عالیات

مدیر مرکز روابط عمومی مرجعیت شیعه در کشور عراق، خواستار تامین وسایل نقلیه مناسب برای حمل و نقل زائران عتبات عالیات، خصوصا در زیارت های میلیونی شد.

 

مدیر مرکز روابط عمومی مرجعیت شیعه در کشور عراق، خواستار تامین وسایل نقلیه مناسب برای حمل و نقل زائران عتبات عالیات، خصوصا در زیارت های میلیونی شد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، سید عارف نصرالله که در دیدار با صفاء النصراوی، مسئول هماهنگی وزارت حمل و نقل عراق در منطقه الفرات الاوسط گفت: یکی از مسئولیت های وزارت شما تامین وسایل نقلیه مختلف به میزان لازم برای جابجایی زائران عتباتن عالیات، خصوصا در ایام زیارت های میلیونی است.

وی ادامه داد: شما مطلع هستید که برای مثال زائران اربعین حسینی و یا نیمه شعبان در هنگام بازگشت به شهرها و یا کشورهای خود با مشکلات فراوانی از جمله کمبود وسایل نقلیه مناسب و نیز فاصله طولانی ترمینال های خروجی از حرم های مطهر و مراکز شهرهای مقدسی چون کربلا هستند.

عارف نصرالله، با اشاره به خدمات این وزارت خانه به زائران عتبات عالیات افزود: ما قدردان زحمات شما در این زمینه هستیم و آنها را انکار نمی کنیم؛ ولی با توجه به این که وزارت حمل و نقل مسئول اصلی جابجایی زائران بوده و باید در این باره به مردم پاسخگو باشد، پس لازم است با افزایش خدمات خود، تمهیدات مناسبی را برای تسهیل تردد زائران میلیونی در نظر بگیرد.

مسئول روابط عمومی دفتر مرجعیت شیعه در عراق، در ادامه این دیدار درباره اهمیت توسعه خطوط ریلی، بین شهر مقدس کربلا با سایر نقاط کشور عراق و نیز فعال سازی رفت و آمدهای فرودگاه ها و سفر هوایی به منظور رونق گردشگری دینی ـ مذهبی به عنوان یکی از مهمترین شریان های تغذیه کننده اقتصاد ملی این کشور تاکید کرد.

مسئول هماهنگی وزارت حمل و نقل عراق در منطقه الفرات الاوسط نیز به نوبه خود از پیشنهادات مطرح شده استقبال نموده و از تلاش های مواکب حسینی، عتبات، برخی از وزارتخانه ها، ادارات و مردم در کمک رسانی به زائران و تسهیل بازگشت آنان در امنیت کامل به مقصد های مختلف قدردانی نمود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا