مرجعیت شیعه

بررسی مشکلات بازسازی عراق در موسسه النبأ

همایشی با هدف بررسی مشکلات بازسازی عراق در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

 

همایشی با هدف بررسی مشکلات بازسازی عراق در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

موسسه فرهنگی ـ رسانه ای النبأ، در چارچوب همایش های ماهیانه خود، «مشکلات بازسازی دولت ملی در عراق» را به بحث و تبادل نظر گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العغظمی شیرازی، در این گردهمایی شخصیت های دانشگاهی از جمله «دکتر عامر حسن فیاض» ئیس دانشکده علوم سیاسیِ دانشگاه نهرین، «دکتر عبدالله حسن الحدیثی» رئیس دانشکده رسانه دانشگاه عراق، «عباس فاضل قنبر» حقوقدان و مسئول دفتر نمایندگان استان کربلای معلی و جمعی از، پژوهشگران، روحانیان، شیوخ عشایر و فعالان مدنی و مطبوعاتی حضور داشتند.

ریاست این همایش را دکتر واثق الهاشمی، کارشناس مسائل سیاسی و آقایان دکتر ریاض المسعودی و حسن المسعودی، دو نماینده پارلمان عراق بر عهده داشتند.

در این همایش، «علی الطالقانی» روزنامه نگار و نویسنده موسسه النبأ طی سخنانی گفت: بازسازی کشور اهمیت فراوانی دارد؛ چراکه این امر برخورداری شهروندان از ثبات در زندگی و در نتیجه ثبات در هر کشوری را به شرط گفتمان بالایه های مختلف اجتماعی  به همراه دارد.

به گفته وی علاوه بر قوه مقننه، مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی نیز می توانند با آگاهی از مسائل در برابر موانعی بایستند که جلوی بازسازی، ایستادگی و مانع تراشی می کنند.

الطالقانی افزود: پس از سال 2003 میلادی دولتی [کارآمد] سرکارنیامده و قوانینی مناسبی وجود نداشته که با هدف انتقال دمکراتیک حاکمیت و ایجاد شرایط زندگی مناسب فعالیت نماید، لذا امروزه کشور عراق برای بازسازی با مشکلاتی مواجه است.

وی در پایان این گردهمایی را ثمربخش توصیف نموده و اظهار داشت: راه حل های علمی و عملی مناسبی برای عملیات بازسازی صحیح ملی در این همایش ارائه گشت.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا