مرجعیت شیعه

دیدار امام و خطیب جمعه آستان مقدس کاظمیه با مدیر مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت شیعه

سید عارف نصر الله، مدیر مرکز روابط عمومی دفتر مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله در کشور عراق میزبان حجت الاسلام والمسلمین سید حازم الاعرجی، امام و خطیب جمعه آستان مقدس امامین کاظمین علیهما السلام بود.

 

سید عارف نصرالله، مدیر مرکز روابط عمومی دفتر مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله در کشور عراق میزبان حجت الاسلام والمسلمین سید حازم الاعرجی، امام و خطیب جمعه آستان مقدس امامین کاظمین علیهما السلام بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر، در این ملاقات که در مقر مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت در شهر مقدس کاظمین صورت پذیرفت عارف نصرالله به نقش پدرانه آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در جامعه عراق و تأثیر ایشان در مبارزه با فساد اداری، مالی و انحرافات فکری اشاره کرد. 

وی همچنین تأکید کرد: مرجع عالیقدر علاقه مند و پایبند به اتحاد مردم و سرزمین عراق بوده و همیشه به ضرورت مبارزه با فساد اداری و مالی که در دولت عراق گسترش یافته، تأکید فرموده اند. ایشان همیشه در مورد خطر تفکرات و جریان های منحرف از عقیده صحیح و رفتار درست، هشدار داده و به علمای دین، سیاستمداران و مسئولان دولتی، معلمان، مصلحان مکرراً هشدار داده و تأکید نموده اند که باید با یکدیگر همبستگی و همکاری داشته باشند تا عراق از سختی ها و بحران هایی که با آن روبروست، سربلند بیرون آید.

نصر الله افزود: انجام اصلاحات مسئولیت همه افراد است و باید به هر قیمتی که شده در مسیر اصلاحات قرار گیرند؛ زیرا این رویکرد، رویکرد پیامبران و ائمه صلوات الله علیهم بوده و امام حسین علیه السلام تنها برای اصلاح از طریق امر به معروف و نهی از منکر اقدام نمودند. 

وی ادامه داد: متأسفانه امروز عراق پناهگاه امنی برای فاسدان شده و پیامدهای منفی بزرگی دارد که مهم ترین آن ها کاهش شاخص های توسعه اقتصادی و بدتر شدن خدمات و امنیت موجود است که باعث شده تا سرمایه گذاران به این کشور نیایند و فشار روانی بر شهروندان افزایش یابد؛ در نتیجه جوانان تحصیل کرده ما به دلیل فقدان فرصت های شغلی به فکر مهاجرت افتاده اند. 

مدیر مرکز روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در پایان افزود: دفترها و موسسه های مرتبط با آیت الله العظمی شیرازی مدظله با گشاده رویی دست دوستی به سوی همه مراجع و جناح ها دراز نموده و روابط تاریخی خوبی با آنها دارند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرجی نیز از موضع گیری های آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در طی تاریخ جهادی طولانی شان و تفکرات آینده نگر ایشان برای اسلام و عراق و ایفا کردن نقش هدایت کننده و ارشادی و حمایت از مقدسات و شعائر دینی و دعوت به رعایت اخلاق اسلامی و اصول اتحاد و برادری و دوری از افراط گرایی و همچنین تمسک به شیوه و رویکرد معصومین علیهم السلام ابراز خرسندی کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا