مرجعیت شیعه

برگزاری مراسم یادبود قربانیان حادثه تروریستی مسجد شهر کبک کانادا با حضور نماینده مرجعیت شیعه

مراسم یادبود قربانیان حادثه تروریستی مسجد شهر «کبک» کانادا برگزار شد. 

 

مراسم یادبود قربانیان حادثه تروریستی مسجد شهر «کبک» کانادا برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجعیت شیعه، مجلس گرامی داشت یاد قربانیان حمله تروریستی دو سال قبل، به مسجد مسلمانان شهر «کبک» در ایالت کبک کشور کانادا، در ساختمان شهرداری این شهر، با حضور خانم «والِری پلانِت» شهردار شهر «مونترال» برگزار شد. 

این مراسم با همکاری مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی ، جمعی دیگر از مراکز اسلامی،  و مسئولین جامعه یهودیان و مسیحیان برگزار شد، که در آن شهردار مونترال به سخنرانی پرداخت.

خانم «والِری پلانِت»، طی سخنانی ضمن قدردانی از مراکز اسلامی و جامعه مسلمانان در برگزاری این مراسم،  خود را در غم بازماندگان این فاجعه و جامعه مسلمان سهیم دانست و تأکید کرد: باید دست در دست هم به عنوان ملت کانادا، در ریشه کن کردن تبعیض نژادی همکاری کنیم و کشوری پاک و به دور از نژادپرستی محقق سازیم.

همچنین در خلال این مراسم، حجت الاسلام «شیخ صالح سیبویه» نماینده مرجعیت  و مدیر مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی،  به طور  جداگانه با شهردار و مسئولین جامعه یهودیان و مسیحیان، و روحانیون اهل تسنن حاضر در این مراسم  دیدار کرد،  و ضمن بیان برخی از فرمایشات مرجعیت،  بر لزوم اتحاد، مهرورزی و دوری از اختلافات در راستای خدمت به مردم و مسلمانان، تأکید کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا