مرجعیت شیعه

بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی: اقامه شعائر فاطمی مایه عزت و افتخار و موفقیت در دنیا و آخرت است

بنا به رسم سال های گذشته و به مناسبت ایام شهادت جانسوز بانوی بزرگ اسلام صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، مسئولان و اعضای حسینیه کربلایی های مقیم شهر مقدس مشهد، با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در شهر مقدس قم، با معظم له دیدار کردند و به رهنمودهای ارزشمند ایشان گوش فرا دادند.

 

بنا به رسم سال های گذشته و به مناسبت ایام شهادت جانسوز بانوی بزرگ اسلام صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، مسئولان و اعضای حسینیه کربلایی های مقیم شهر مقدس مشهد، با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در شهر مقدس قم، با معظم له دیدار کردند و به رهنمودهای ارزشمند ایشان گوش فرا دادند.

معظم له در جمع میهمانان فرمودند: حدیث شریف کساء حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را محور اهل بیت علیهم السلام عرفی می کند. آنچه از جانب خدای سبحان در روزگار قبل و پس از اسلام درباره پیامبران آمده این است که هنگام معرفی آنان در مقام پدر و شوهر آنان را با دختر و همسرشان معرفی نکرده است. در این میانه خدای سبحان استثناهایی در هستی و تمام تاریخ داشته است و آن هنگامی بود که حضرت جبرئیل علیه السلام درباره اصحاب کساء علیهم السلام پرسید و خدای سبحان در پاسخ او فرمود: «هم فاطمة وأبوها وبعلها وبنوها؛ آنان فاطمه و پدرش و همسرش و فرزندانش هستند».

توجه داشته باشیم که خدای متعال آسمان و زمین، ماه و خورشید و افلاک و هستی را برای آنان و به پاس آنان آفرید.

معظم له افزودند: روشن باشد که تعریف و محوریت دادن به حضرت زهرا سلام الله علیها در حدیث شریف کسا به این معنا نیست که حضرت فاطمه سلام الله علیها از رسول خدا صلی الله علیه وآله برتر هستند، بلکه به این معناست که خدای عزوجل مقام و منزلتی والا و بلند به ایشان عطا کرده است و از آن جهت به این منزلت و مقام بلند نائل آمدند که دختر رسول خدا صلی الله علیه وآله بودند.

مرجع عالیقدر در توضیح مطلب فرمودند: روشن باشد که آیات و روایات فراوانی درباره جایگاه و مقام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها داریم، ولی فراوانی این آیات و روایات که اگر نمی بود عبارت حدیث شریف کساء بهترین و بسنده دلیلی بر عظمت و جایگاه رفیع و والای ایشان بود.

ایشان تأکید کردند: آنچه ما و شما و دیگران در خدمت به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها انجام می دهیم می بینیم کسانی هستند که بر ما پیشی گرفته اند و خدمات بهتر و بیشتری را به محضر ایشان تقدیم نموده اند. به ویژه آن هایی که هرچه بهتر و بیشتر در راه احیا و بزرگداشت شعائر مقدس فاطمی و مجالس، عزاداری، اطعام و سینه زنی کوشیده اند. در این معنا تفاوتی نیست که احیای شعائر فاطمی مرتبط با مناسبت سوگواری ها یا مناسبت ولادت آن حضرت باشد.

توجه داشته باشیم که هرکس در این راه بیشتر بکوشد و فعالیت کند دیگران غبطه و حسرت او را خواهند خورد، لذا باید بکوشید و تلاش داشته باشید در ردیف و از جمله کسانی باشید که دیگران در آخرت به شرایط شما حسرت بخورند، زیرا این رقابت و مسابقه ای است که قرآن کریم درباره آن می فرماید: «وَفِی ذَلِکَ فَلْیَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ؛ و در این [نعمت ها] مشتاقان باید بر یکدیگر پیشی گیرند» (مطففین/26).

حضرت آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در ادامه فرمودند: هریک از شما و دیگران بیشتر در راه اقامه شعائر مقدس فاطمی بکوشد و بیشتر هزینه کند و زحمت و خستگی و تحمل مشکلات بیشتری را بر خود هموار کند و همچنان در این عرصه پایداری کند و خستگی ناپذیر باشد، حتماً در روز قیامت دیگران افسوس خواهند خورد که چرا در دنیا همانند او عمل نکرده و فرصت ها را از دست داده اند. تمام این امور مایه عزت و افتخار و موفقیت در دنیا و آخرت خواهد بود. 

معظم له سخنان خود را با دعا برای حاضران به پایان بردند و فرمودند: از خدای متعال مسألت دارم که بر توفیقات شما بیفزاید و در آینده موفق تر باشید. دعاگوی شما هستم و از شما در جوار حضرت رضا علیه السلام التماس دعا دارم.

گفتنی است که میهمانان در ادامه با آیت الله سید حسین شیرازی، فرزند مرجع عالیقدر نیز دیدار کردند و به سخنان گرانسنگ او گوش فرا دادند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا