مرجعیت شیعه

بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی شیرازی: ملت عراق را به استقامت و ثبات سفارش می‌کنم

هیئت امنای زیارتگاه صحابی جلیل القدر جناب «سلمان محمدی» واقع در شهر مدائن بغداد،  با بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (مدظله العالی) در شهر مقدس قم دیدار کردند.

 

هیئت امنای زیارتگاه صحابی جلیل القدر جناب «سلمان محمدی» واقع در شهر مدائن بغداد،  با بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (مدظله العالی) در شهر مقدس قم دیدار کردند.

در این دیدار، مرجعیت شیعه ضمن خوش آمدگویی خطاب به میهمانان، فرمودند:  کار شما مسئولیت و در عین حال فضیلت است. انسان در روز قیامت دوست دارد  نامه ی اعمالش از نیکی ها و فضیلت‌ها پر باشد، و زیارتگاه‌های اولیای خدای متعال، محور و مرکز زندگی و کسب فضایل هستند.

آیت الله العظمی شیرازی مدظله پس از جویا شدن از اوضاع عراق فرمودند:  آنچه امروز مهم است، تربیت جوانان عراق بر پایه آموزه های اهل بیت علیهم السلام است، چرا که جوانان، سازندگان آینده عراق هستند و این مسئولیت بسیار مهم است؛ مسئولیتی که باید در هر کوی و برزن، شهر و روستا و منطقه و محله ایفا شود.

بزرگ مرجع جهان تشیع در تبیین این مطلب فرمودند: زندگی صحنه نقش ها و موضع گیری هاست. نسل های گذشته نقش خود را ایفا کردند و مسئولیت خویش را به انجام رساندند و البته در این راه سختی ها و مشکلات را تحمل کردند و در حال حاضر نسل امروز باید این بار مسئولیت را به مقصد برساند.

معظم له با اشاره به دو مقوله ی استقامت و ثبات از منظر قرآن کریم، فرمودند: 

روشن است که استقامت و ثبات قدم، در مسیر تندباد مشکلات و طوفان حوادث و بحران ها قرار دارد. البته استقامت و ثبات سخت است، اما این دو ویژگی زندگی انسان را شکل می دهد، و از او انسانی بزرگ می سازند.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله سخنان خود را این گونه به پایان بردند:  عراق نباید وضعیت فعلی را داشته باشد و سزاوار چنین اوضاعی نیست. این کشور حدود پنج دهه شاهد ستم هایی فراوان بوده،  و امروزه نیازمند مدیریتی است که از کشورداری امیرمؤمنان علیه السلام برآمده باشد.

از خدای متعال مسئلت دارم که شما را یاری کند و بلا و محنت و گرفتاری را از عراق و ملت آن دور بگرداند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا