مرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شیرازی: شما سخنوران به سخنرانی بسنده نکنید، بلکه به سخن جوانان گوش فرا دهید و آنان را راهنمایی و ارشاد نمایید

جمعی از فضلا و طلاب و سخنوران از حوزه علمیه شهر مقدس نجف با بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله در شهر مقدس قم دیدار کردند. 

 

جمعی از فضلا و طلاب و سخنوران از حوزه علمیه شهر مقدس نجف با بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله در شهر مقدس قم دیدار کردند. 

در این دیدار معظم له ضمن خوشامدگویی بیاناتی ارزشمند و راهگشا ایراد نمودند. 

ایشان در آغاز سخنان خود فرمودند: از خدای متعال خواهانم که یاریتان کند و همانند گذشتگانِ از علما و پارسایان و زاهدان شما مجاوران آقا امیرمؤمنان علیه السلام را در تمام کارها و نیز جذب و ارشاد جوانان نجف اشرف و جوانان سراسر عراق و همین طور جوانان پسر و دختر دانشگاه ها و مدارس و حوزه ها و جوانان فعال در سایر عرصه ها موفق بدارد و شما الگویی باشید برای آیندگان و میلیون ها زائری که در طول سال وارد شهر مقدس نجف می شوند.

آن گاه یکی از فضلای میهمان گزارش گونه به معظم له گفت: ما در محافل علمی در حوزه نجف اشرف برنامه هایی داریم که طلاب و فضلای حوزه و خادمان منبر حسینی آن را مدیریت و در آن فعالیت می کنند که با هدف تبلیغ و بیدارگری دینی در مناسبت ها و ایام تعطیل، به ویژه مناسبت های مذهبی و دینی صورت می گیرد. به لطف خدای متعال در حال حاضر بیش از شش هزار طلبه فعال در این زمینه داریم که در سنین گوناگون هستند. دامنه فعالیت آنان از شهر فاو در جنوب عراق تا شهر مقدس سامرا از جمله دو شهر بغداد و شهر مقدس کاظمین و جز آن را دربر می گیرد. همچنین در این برنامه گروهی از بانوان نیز فعالیت دارند.

وی افزود: آمدن ما به این جا برای دیدار شما و به جهت علاقه مندی به خاندان معزز و مکرم شیرازی بوده است. طول عمر شما را از خدای متعال خواستاریم تا از برکات وجود و رهنمودهایتان برخوردار شویم و توفیق شما را از حضرتش خواهانیم. ما بر این باور و اعتقادیم که شما مقام والای مرجعیت و نایبان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستید. از این رو راه شما را می پوییم و به پاس رهنمودهای ارزشمندتان از شما تشکر می کنیم.

مرجع عالیقدر فرمودند: من از شما و خطیبان گرانقدر و طلاب و مدرسان تشکر و قدردانی می کنم و بدانیم که خدای متعال خود تشکر می کند که یکی از نام های مبارک و مقدسش «شکور» است که این صفت صیغه مبالغه به معنای بسیار شکر کننده (قدردان) و دائماً شکرگزار و شکرگزار حقیقی است.

ایشان تأکید کردند: در عرصه خطابه و سخنوری بسیار بایسته و شایسته است که خطیب و سخنران بیش از سخنرانی در کنار جوانانِ شرکت کننده در مجلس بنشیند و به پرسش ها و شبهه های آنان گوش فرا داده، پاسخ آنان را بدهد تا از این رهگذر مسائل برای آنان روشن و حجت بر آن ها تمام شود و این سخن خدای متعال تحقق یابد که می فرماید: «لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ وَیَحْیَی مَنْ حَیَّ عَنْ بَیِّنَةٍ؛ تا کسی که [باید] هلاک شود با دلیلی روشن هلاک گردد و کسی که [باید] زنده شود با دلیلی واضح زنده بماند» (انفال/42).

بدین ترتیب جوانی که مؤمن شده و در مسیر درست و روشن قرار می گیرد تقلیدی نبوده، بلکه با دلایل روشن خواهد بود و کسی که به حقیقت تن نداده و آن را نپذیرد، با آگاهی و علم از پذیرش حق سر باز زند.

از این رو بایسته و ضروری است که قبل و بعد از هر مجلس فرصتی به جوانان داده شود تا اشکال ها و پرسش ها و شبهه های خود را مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند. از همگی شما در جوار آقا امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام التماس دعا دارم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا