مرجعیت شیعه

نامه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج

با نزدیک شدن به نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی نامه خطاب به سران این کشورها ارسال نمود.

 

با نزدیک شدن به نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی نامه خطاب به سران این کشورها ارسال نمود.

به گزارش شیعه ویوز، در این نامه که نسخه ای از آن به دست این خبرگزاری رسیده، آمده است:

ملت های جهان عرب و جهان اسلام، چشم امید به  برگزاری همایش شورای همکاری خلیج در روزهای آینده بسته اند و امیدوارند تا این همایش اتحادی واقعی را به صف عربی ـ اسلامی بازگردانده و اختلافات را از بین ببرد. 

این موسسه جهانی در ادامه با اشاره به شرایط بحرانی منطقه خاورمیانه افزود: در چنین شرایطی، حاکمان باید با هوشیاری هرچه تمام تر، به مروجان و مبلغان منازعات سیاسی فرصت نداده و طرحی اصلاح گرانه و همه جانبه برای تمام زمینه های انسانی به اجرا درآورند. 

این نامه ادامه داد: اکنون وقت آن رسیده تا خطرهای این مرحله از جمله پیامدهای سیاست های نادرستی که در حق ملت های منطقه، به ویژه شهروندان خلیجی روا داشته شده جبران شود؛ شهروندانی که در نتیجه قطع روابط و منازعات جاری میان سران کشورهای خلیج شرایط انسانی و اقتصادی آنان آشفته گشته است. 

بنیاد مذکور همچنین با تاکید بر شکاف بزرگ بوجود آمده میان ملت ها و حکومت های عربی و خصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس، خواستار به کارگیری برنامه ای کارآمد و سازنده برای از بین بردن این شکاف شد.

این نامه افزود: تاریخ ثابت کرده که شکوفایی و ترقیِ هر ملتی در گرو حاکمیت هشیارانه ای است که سنگ بنا در آن پیشرفت ملت، ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عموم شهروندان یک جامعه باشد. 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، با اعلام این که به اقدامات سازنده کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امیدوار است، خواستار آزادی بازداشت شدگان اظهار نظر و زندانیان سیاسی گشته و از این کشورها خواست تا گفتمان مبتنی بر پایه تعالیم و آموزه های اسلامی را در پیش گیرند.

این نامه در پایان توقف جنگ علیه یمن را مهمترین اقدام ارزشمندی دانسته که اعضای این شورا می توانند آن را به عنوان یکی از دست آوردهای این دوره از نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به دست می آورند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا