مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه: پاداش خدمت به شعائر حسینی در قیامت بسیار سنگین و بزرگ است، پس بر خدمت خود در این راه بیفزایید

تعدادی از فعالان شیعی کشور عراق با مرجعیت شیعه دیدار کردند. 

 

تعدادی از فعالان شیعی کشور عراق با مرجعیت شیعه دیدار کردند. 

«حاج نصیر الربیعی» مسئول حسینیه «قصرالزهراء سلام الله علیها» در شهر مقدس «کاظمین» و مدیر شبکه ماهواره ای «الشعائر»،  به همراه تنی چند از خادمان این حسینیه، با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در شهر مقدس قم، با معظم له دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له، مرجعیت شیعه در این دیدار با اشاره به قضیه معروف «شیخ انصاری» و «شیخ دربندی»  و کاخ های آن ها در عالم برزخ،  فرمودند: باید توجه داشت که مرحوم شیخ دربندی به حسب ظاهر، حسینی تر از شیخ انصاری بود و به شعائر و دستگاه مقدس امام حسین علیه السلام خدمت می کرد.

ایشان در ادامه فرمودند:  مرحوم آیت الله العظمی «سید شهاب الدین مرعشی نجفی» (قدس سره) ضمن بیان داستان ها و مطالبی از پدر و جدّ خویش، می گفتند:  شیخ دربندی همه سال در روز عاشورا در صحن امام حسین علیه السلام بعد از تمام شدن عزاداری های خاص این روز که انبوه جمعیت در آنجا گرد آمده بودند، منبر می رفت.

او قبل از منبر می گفت: بنا ندارم مجلس سوگواری برپا کنم، چراکه دیشب و امروز بسیار روضه شنیده اید، من تنها می خواهم از طرف شما عزاداران چند کلمه ای با امام حسین علیه السلام سخن بگویم.

معظم له ادامه دادند: چنان حال و شوری در آن مجلس به وجود می آمد که پس از رفتن مرحوم دربندی از صحن مقدس امام حسین علیه السلام، مردم همچنان به عزاداری می پرداختند. 

بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی شیرازی (مدظله) افزودند: ایستادگی در این راه، ارزشمند است، بخصوص که با سختی هایی نیز همراه است. 

معظم له ادامه دادند: وقتی انسان اجر و پاداش خدمت به امام حسین علیه السلام و شعائر آن حضرت را در آخرت ببیند، آرزو خواهد کرد که ایکاش این خدمات بیشتر و سختی های آن افزون تر می بود.

فعالان حاضر در این دیدار ضمن تشکر از بیانات معظم له، گزارشی از فعالیت های خود را به ایشان ارائه کردند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا