مرجعیت شیعه

دیدار اعضای شورای ولایت بامیانِ افغانستان با بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله

جمعی از اعضای شورای ولایت بامیان افغانستان با مرجعیت شیعه در شهر مقدس قم دیدار کردند.

 

جمعی از اعضای شورای ولایت بامیان افغانستان با مرجعیت شیعه در شهر مقدس قم دیدار کردند.

بیت بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در شهر مقدس قم میزبان جمعی از اعضای شورای ولایت شیعه نشین بامیان افغانستان بود.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجعیت شیعه، در این دیدار مرجع عالیقدر با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایاتی از حضرات معصومین علیهم السلام، معیار ارزش گذاری اعمال هر فردی در آخرت را اخلاص و پایبندی فرد به تقوای الهی و خداپروایی و آراستگی به اخلاق نیکو و والابر شمردند و افزودند:

انسان باید همیشه به سه موردِ یادشده توجه داشته و به آن ها ملتزم باشد تا هر چه بیشتر به مرتبه قرب به خدای متعال و منزلت نزد حضرتش و نزدیک شدن به اهل بیت علیهم السلام نایل آید.

بزرگ مرجع جهان تشیع با تاکید بر اهمیت دادن به پسران و دختران جوان و تربیت آنان فرمودند: جوانان امروز افغانستان و دیگر کشورها سازندگان آینده کشورهای خود هستند. از این منظر و مبدأ باید جوانان را جذب کنید و در راه تربیت و ارشاد آنان بکوشید تا آینده ای امیدبخش، شکوفا و خوب برای افغانستان رقم زنید.

مرجعیت شیعه ضمن سخنان خود با اشاره به مظلومیت ملت ستمدیده و رنج کشیده افغانستان، موفقیت، برطرف شدن مشکلات و رنج و سختی ها و رهایی همه ملت افغانستان از اوضاع کنونی را از خدای منّان مسألت نمودند.

همچنین میهمانان گزارشی کوتاه از فعالیت های خود در افغانستان را تقدیم معظم له کرده و شرح مختصری از وضعیت کنونی کشور افغانستان به ویژه اوضاع شیعیان این کشور ارائه دادند.

گفتنی است اعضای شورای ولایت بامیان افغانستان پس از دیدار با مرجعیت شیعه حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله با فرزند معظم له آیت الله سید حسین شیرازی، نیز دیدار و گفتگو کردند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا