مرجعیت شیعه

آیت الله العظمی مدرسی مسیحیان جهان را به زیارت کربلا دعوت کرد

یکی از مراجع تقلید شیعه، مسیحیان را به زیارت سید الشهدا علیه السلام فراخواند.

 

یکی از مراجع تقلید شیعه، مسیحیان را به زیارت سید الشهدا علیه السلام فراخواند.

آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی مدظله ، از مراجع تقلید شیعه، مسیحیان جهان و تمامی پیروان ادیان و مذاهب جهان را به مشارکت در پیاده روی اربعین سال آینده دعوت کرد.

معظم له، در دیدار جمعی از علما و آکادمی ها به تعامل جهانی با نهضت حسینی اشاره کرد و گفت: وقت آن رسیده که مسیحیان و پیروان ادیان دیگر در مراسم اربعین سال آینده راهی کربلای معلی شوند و آثار این زیارت و پیاده روی، رفتار و فرهنگ پیروان اهل بیت علیهم الشلام را مشاهده کنند.

ایشان تصریح کرد: ملت های غربی حضور گسترده مبلغین و منبریان حسینی را در دهه های گذشته مشاهده کردند و شنیدند و دانستند که امام حسین علیه السلام کیست و نهضت ایشان چیست.

این مرجع تقلید ادامه داد: این بُعد نظری نهضت بود و بعد عملی آن با سفر به شهر مقدس کربلا و لمس کردن واقعیت هایی که مردم در آن زندگی می کنند و با میلیون ها جمعیت در ایام اربعین راهی کربلا می شوند و اینکه چه چیزی آنان این کار وا می دارد، تکمیل می شود.

آیت الله العظمی همچنین اشاره کرد: از پاپ واتیکان و رهبر کلیسای کاتولیک جهان برای مشارکت در زیارت اربعین و مشاهده ابعاد دینی و تمدنی این راهپیمایی بزرگ مردمی دعوت کردیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا