مرجعیت شیعه

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی: لزوم وضع قوانین جدید برای تسهیل در گردشگری مذهبی در عراق

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی از پارلمان عراق خواست قانونی را در رابطه با گردشگری مذهبی و تسهیل امور زائران تصویب کند.

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی از پارلمان عراق خواست قانونی را در رابطه با گردشگری مذهبی و تسهیل امور زائران تصویب کند.

به گزارش شیعه ویوز، در این نامه رو نوشتی از آن به دفتر نخست وزیری عراق نیز ارسال شده آمده است:

اهمیت زیارت میلیونی اربعین حسینی برای کشور عراق و حضور ده ها میلیون تن از شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام در این کشور برای زیارت حضرت سید الشهدا علیه السلام بر کسی از جمله شما پوشیده نیست.

در ادامه این نامه آمده: از سوی دیگر به فرموده مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله: کشور عراق سرزمین حضرت امیرالمومنین و حضرت امام حسین علیهما السلام است، بنابراین این کشور نیازمند تصویب قوانینی است تا ورود زائران را تسهیل نموده و گردشگری مذهبی را بیش از پیش رونق بخشد.

این نهاد جهانی افزود: گردشگری مذهبی، علاوه بر این که می تواند رونق بیشتری به اقتصاد عراق داده و شغل های بسیاری نیز ایجاد نماید؛ می تواند اتکای عراق را به درآمد حاصل از فروش نفت کاهش داهد که این یک استراتژی فوق العاده برای نهادهای این کشور به شمار می آید.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در نامه خود ادامه داد: مایه تاسف است که تاکنون قوانینی با هدف تسهیل گردشگری مذهبی در عراق وضع نشده و همیشه شاهد تصمیمات آنی و در برخی اوقات سلیقه ای از سوی مسئولان مربوطه می باشیم که هیچ گونه اهتمامی به این مورد مهم و حیاتی ندارند.

این سازمان جهانی در پایان این نامه که به دفتر نخست وزیری و رئیس مجلس عراق ارسال شده، ضمن درخواست برای وضع قوانینی سازنده با هدف تسهیل امور گردشگری مذهبی در عراق، آمادگی کامل خود را جهت همکاری با کمیسیون امور دینی در پارلمان عراق اعلام نمود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا