مرجعیت شیعه

دیدار موکب داران بصره عراق با مرجعیت شیعه

جمعی از خدمتگزاران موکب های اربعینی از شهر بصره به همراه خانواده های خود، با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق  شیرازی مدظله دیدار کردند.

 

جمعی از خدمتگزاران موکب های اربعینی از شهر بصره به همراه خانواده های خود، با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق  شیرازی مدظله دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، معظم له در این دیدار ضمن آرزوی قبولی زیارت های این شیعیان از حرم امام رضا و حضرت معصومه سلام الله علیهما، رهنمودهایی را بیان فرمودند.

مرجع عالیقدر طی سخنانی فرمودند: شما خدمتگزاران باید به دو مسأله و امر مهم توجه داشته باشید؛ اول آن که پسران و دختران، به ویژه محصلان و دانشجویان را در چارچوب اهل بیت علیهم السلام گرد آورید و اجازه ندهید که از این مسیر منحرف و از این خاندان دور شوند و بدانید که نه تنها جوانان خانواده، بلکه همه جوانان اعم از همسایه، فامیل و یا محله، جوانان شما هستند پس در جهت هدایت آنان بکوشید.

مرجعیت شیعه در ادامه افزودند: دوم آنکه بدانید هرکس به اندازه توان فکری و مالی خود به امام حسین علیه السلام و شعائر و مراسم آن حضرت خدمت کند، به موفقیت و پاداش خواهد رسید و اکنون شما اهالی بصره به صورت ویژه ای از این موهبت برخوردارید.

معظم له افزودند: بصره ای که به یاد دارم از ده ها سال قبل دژ و قلعه امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام بوده؛ چراکه با موکب ها و مجالس حسینی پر رونقی در آن برپا بوده که تعداد آنها به 2هزار مجلس می رسید.

مرجع عالیقدر تاکید کردند: این ویژگی از عنایت های خدای سبحان به شماست که باید آن را به نسل های آینده منتقل کنید تا اندوخته ای برای سرای دیگرتان باشد.

آیت الله العظمی شیرازی در پایان سخنان خود فرمودند: ان شاء الله شهر بصره با وجود شما مردان و زنان مؤمن آباد باشد و من برای شما و مردم بصره دعا می کنم.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا