مرجعیت شیعه

آیت الله العظمی شیرازی : غدیر یعنی زندگی با امنیت، صلح و رفاه

مرجع عالیقدر جهان تشیع  آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله طی سخنانی فرمودند: غدیر، یعنی زندگی با امنیت، صلح و رفاه  که رسیدن به حکمت و درک عمیق  این مباحث، بدون تمسک به کلام اهل بیت علیهم السلام ممکن نیست.

 

مرجع عالیقدر جهان تشیع  آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله طی سخنانی فرمودند: غدیر، یعنی زندگی با امنیت، صلح و رفاه که رسیدن به حکمت و درک عمیق این مباحث، بدون تمسک به کلام اهل بیت علیهم السلام ممکن نیست.

معظم له ادامه دادند: ما گوشه هایی از غدیر را به کمک کلام اهل بیت علیهم السلام درک کرده و عظمت غدیر را شناختیم.

ایشان ادامه دادند: احیای غدیر، احیای کلیه مفاهیم عدالت، اداره صحیح همه امور زندگانی، ایجاد امنیت برای مردم، نجات آنها از محرومیت، فلاکت، تبعیض و بدرفتاری است و همین امور بس است تا به مراتب عالیه غدیر پی ببریم.

آیت الله العظمی شیرازی افزودند: در حکومت امیرالمومنین علیه السلام به عنوان یک حکومت اسلامی همه در سایه امنیت، صلح و بدون تبعیض طبقاتی زندگی می کردند و هیچ محلی برای گرسنگی ، انحراف ، گمراهی و اموری از این قبیل وجود نداشت؛ لذا حکومت هایی که خود را اسلامی می دانند باید از جامعه ای اینگونه برخوردار باشند. 

معظم له افزودند: در حکومت امیرالمومنین علیه السلام همگان در عدالت اسلامی به سر می برند؛ فرقی بین حاکم و رعیت، و فقیر و ثروتمند نبود؛ هرچند امروزه در برخی نقاط جهان شاهد عدالت هایی هستیم امام هیچکدام به سطح ایده آل نرسیده و نمی رسد.

ایشان تاکید کردند: عدالت های امروزی قطره ای کوچک در دل اقیانوس بزرگی از عدالت در حکومت امیرالمومنین علی علیه السلام هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا