مرجعیت شیعه

برگزاری کنفرانس خبری طرح «خانه مودت» بزرگترین طرح ازدواج جوانان عراق، در بغداد

هتل بین المللی «المنصور میلیا»ی بغداد، شاهد کنفرانس خبری طرح «خانه مودت» بزرگترین طرح تسهیل ازدواج جوانان عراق بود.

هتل بین المللی «المنصور میلیای» بغداد، شاهد کنفرانس خبری طرح «خانه مودت» بزرگترین طرح تسهیل ازدواج جوانان عراق بود.

این کنفرانس به دعوت موسسه  ی فرهنگی و نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام و با مشارکت مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام،  شبکه ملی عراق، موسسه خیریه اچ دی آر اف (HDRF) و مجموعه هتل های نیمه دولتی المنصور میلیا برگزار شد.

در این کنفرانس، علاوه بر شخصیت های دولتی، دینی، فرهنگی و سیاسی؛ سازمانهای بین المللی هلال احمر، سازمانهای مردم نهاد عراقی، مدیران شرکت های تجاری و نماینده اتاق بازرگانی عراق، حضور داشتند. 

همچنین هیئتی به نمایندگی از دفتر مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (مدظله) در این کنفرانس حضور یافتند. 

 

 

 

شرکت کنندگان با هدف خدمت به جوانان کشور عراق از اقوام، ادیان و مذاهب مختلف به دعوت مرجعیت شیعه لبیک گفتند.

به گزارش خبرگزاری شیعه ویوز، این برنامه با اجرای «احمد الشکری» مجری جوان و محبوب عراقی همراه بود.

نوای حاج مصطفی صراف، قاری قرآن حرم امام حسین علیه السلام  با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، آغازگر این نشست خبری بود.

 

 

 

نماینده دفتر آیت الله العظمی شیرازی «حجت الاسلام و المسلمین شیخ طالب صالحی»، طی سخنانی توصیه های مرجعیت شیعه در زمینه اهمیت دادن به امور جوانان و تلاش همگانی در راستای درمان بحران های فرهنگی، بیکاری و رفع مشکلات ازدواج جوانان را بیان کرد.

 دکتر مجاهد ابوالهیل رئیس صدا و سیمای کشور عراق نیز، ضمن تمجید و قدردانی از موسسه مصباح الحسین علیه السلام در برگزاری این طرح بزرگ، از همکاری در این طرح  ابراز شادمانی کرده و ابراز امیدواری کرد با انجام این طرح، سرور و شادمانی را به خانه های مردم عراق بیاورند.

استاد «مهدی النجار» سخنگوی مجموعه رسانه ای امام حسین اظهار کرد این مجموعه رسانه ای، با در اختیار داشتن 5 تلویزیون به 5 زبان و خبرگزاری شیعه ویوز به سه زبان، آماده هر نوع همکاری و پوشش رسانه ای در فعالیت های انسان دوستانه در عراق و خارج عراق است.

 

 

استاد احمد ماضی سخن گوی موسسه مصباح الحسین علیه السلام نیز، ضمن بازگویی اهداف این طرح، مراحل مختلف طرح خانه مودت را به عنوان بزرگ ترین طرح ازدواج جوانان عراق شرح داد. وی هدف از این کار، را آسان سازی ازدواج جوانان عراقی از هر طایفه و قومیتی بیان کرد، و افزود: امید می رود این طرح بتواند، پدیده ی تجرد قطعی را از بین ببرد. 

در پایان این کنفرانس «حجت الاسلام و المسلین شیخ مصطفی محمدی» مدیر مسئول مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام و رئیس موسسه مصباح الحسین علیه السلام با اهدای تندیسی از همکاری «دکتر مجاهد ابوالهیل» رئیس صدا و سیمای عراق و «دکتر حسین جواد الاسدی» مدیر مجموعه هتل های المنصور میلیا به خاطر همکاری و مشارکت در پروژه خانه مودت تقدیر کرد.

 

 

گفتنی است، طرح خانه بزرگ ترین پروژه برای تسهیل امر ازدواج جوانان عراقی است که با کمک مالی از سوی خیرین عراقی کار خود را آغاز کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا