مرجعیت شیعه

پیام بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت روز جهانی توانمندی های جوانان: دولت های اسلامی و عربی باید روند و راهکاری را در پیش گیرند که وضعیت جوانان را تعالی و ارتقا بخشد

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی «توانمندی های جوانان» بیانیه ای صادر کرد. 

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی «توانمندی های جوانان» بیانیه ای صادر کرد. 

در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست شیعه ویوز رسیده، آمده است:

گزارش ها و اعلامیه های حقوق بشری نشان می دهد که جوانان نسبت به بزرگترها 3 برابر بیشتر با مشکلات بیکاری و یا از دست دادن فرصت های شغلی در بازار کار روبرو هستند؛ فرصت هایی که حتی در صورت تحقق نمیتوانند آنها را به اهدافشان برسانند. 

این بنیاد حقوق بشری ادامه داد: جوانان زمانی با مشکل بزرگتری روبرو می شوند که کار با کیفیت پایین، بدون جذابیت و با حقوق و کارمزد ناچیز و قراردادهای شغلی کوتاه مدت و موقت به آنان پیشنهاد می شود. این وضعیت آقایان و خانم ها را به یکسان دربرگرفته و مایه نگرانی آنان را فراهم می کند.

این بیانیه در ادامه مسئولیت تامین آموزش، وضعیت شغلی با ثبات و پاسخگو به نیاز قشر جوان را، بر عهده نظام های سیاسیِ کشورهای آنان دانست. 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در ادامه با اشاره به بکار نگرفتن راه حلی واقعی توسط نظام های سیاسی، خصوصا در کشورهای عربی و اسلامی برای حل مشکلات جوانان به آنها هشدار داده و اعلام کرد که اگر راه حل مناسبی یافته نشود، جوانان بیش از پیش سرخورده و ناامید می شوند.

این بیانیه با اشاره به این که مشکلات جوانان یکی از دغدغه های مرجع راحل بود افزود: از این رو آن مرج بزرگ در لابلای پیشنهادهای کارگشا و ارزشمند خود در گذر زمان و طی دهه های متوالی برای این قضیه راهکارها و برنامه های اصلاحی ارائه نموده اند. 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی ادامه داد: حوادث مصیبت باری که شماری از کشورهای جهان اسلام و جهان عرب را در میان گرفته، صحت دیدگاه مرجع راحل درباره جوانان، به ویژه مسائل و امور متعددی در زمینه گرایش جوانان، انحراف فکری، رفتاری، افراطگری و تعصب در بین آنان را اثبات نمود. 

این بنیاد جهانی در پایان بیانیه خود، از تمامی سازمان های سیاسی و حاکمان کشورهای عربی و اسلامی خواست تا روندی اصلاح گرانه در پیش گیرند تا از این رهگذر با به کارگیری امکاناتِ مادی در اختیار، جوانان جامعه را در مسیر ترقی و پیشرفت قرار دهند و فرصت آموزش، کار عزتمندانه و آخر سر اینکه برنامه اقتصادی پر بازده و مفید برای آنان تدارک ببینند تا اوضاع معیشتی جوانان بهبود یابد و سامان بگیرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا