مرجعیت شیعه

آیت الله العظمی حکیم: مبلغان شیعه در کشورهای آفریقایی از کمترین حمایت برخوردار هستند

آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید شیعه، با جمعی از علما و روحانیان آفریقایی دیدار و گفت وگو کردند.

 

آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید شیعه، با جمعی از علما و روحانیان آفریقایی دیدار و گفت وگو کردند.

ایشان در این دیدار گفتند: شما باید به صورت جدی و فعال به تبلیغ دین حق و رسالت پیامبر و ولایت اهل بیت علیهم السلام بپردازید.

معظم له افزودند: علما و روحانیان باید آموزه های اسلامی و احکام شرعی را با تعاملی مهربانانه، صادقانه، متواضعانه و بدور از غرور و خود بزرگ بینی برای مردم تبیین کنند.

این مرجع تقلید شیعه در ادامه تصریح کردند: همزیستی، سعه صدر، پایبندی به اخلاق، پذیرش دیگران، اهتمام به محبت و احترام و دوری از مصالح مادی و سیاسی از اهمیت زیادی در فعالت علما و روحانیان برخوردار است. 

ایشان اظهار داشتند: شیوه برخورد حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با کفر و الحاد، بهترین الگو برای علما و مبلغان به شمار می آید.

آیت الله حکیم تأکید کردند: فعالیت علما و مبلغان در کشورهای آفریقایی بسیار سخت است زیرا دیگران از حمایت های مادی و سیاسی گسترده ای سود می برند در حالی که مبلغان شیعه از محدود ترین حمایت ها برخوردار هستند.

این مرجع تقلید شیعه که با شیعیان در بیت خود در شهر مقدس نجف دیدار نموده بود، ادامه داد: از خداوند متعال می خواهم زیارت شما را قبول فرموده، دعای شما را اجابت کند و شما را در انجام وظایف خود موفق گرداند.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود گفتند: سلام من را به پیروان اهل بیت علیهم السلام در کشورهای آفریقایی برسانید و برای همه آنان در دنیا و آخرت آرزوی خیر و سعادت می کنم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا