مرجعیت شیعه

دعوت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی از ملت عراق برای اتحاد ملی

مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیعه (مدظله)، عشایر، فرهیختگان و جوانان کشور عراق را به اتحادی یکپارچه دعوت کردند.

 

مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی (مدظله)، عشایر، فرهیختگان و جوانان کشور عراق را به اتحادی یکپارچه دعوت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له، ایشان که میزبان جمعی از روسای عشایر عراق بودند طی سخنانی فرمودند: انقلاب سال 1920 میلادی عراق بر ضد استعمار انگلیس، دلاورانی را تربیت کرد که با رهبری آیت الله العظمی شیخ میرزا محمد تقی شیرازی (قدس سره)،  قوی ترین کشور جهان را در آن روزگار، به زانو در آورد.

بریتانیا در مقابل تنها 5 میلیون عراقی ناکام ماند، و این امر محقق نشد مگر با اتحاد ملی و یک صدا شدن مردم  و اطاعت از مراجع شیعه.

آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله در ادامه سخنان شان تاکید کردند:  استعمار انگلیس تا به حال دوبار از مرجعیت شیعه و خاندان شیرازی به شکلی جبران ناپذیر شکست خورده است؛ و امروز ملت عراق ثابت کردند که فرزندان همان دلاورانی هستند  که با اتحاد و همدلی، با جان و مال خود در مقابل دشمنان صف آرایی کردند و پیروز شدند.

ایشان در ادامه،  عشایر و قبایل غیور، فرهیختگان و جوانان کشور عراق را به همدلی واتحاد ملی  فراخواندند و بر اهمیت دادن بیش از پیش به امور مربوط به جوانان به عنوان آینده سازان کشور عراق تاکید کردند. 

مرجعیت شیعه در پایان سخنان خود فرمودند: جوانان عراق، در زیارت های میلیونی و مناسبت های مذهبی ثابت کردند که در راه امام حسین وائمه اطهار علیهم السلام، دار و ندار خود را فدا می کنند و ما امروز بیش از هر زمان نیازمند آن هستیم که جوانان مان را در چارچوب فرهنگ و دستورات اهل بیت علیهم السلام تربیت کنیم.

گفتنی است شيوخ قبيله ها و عشاير کشور عراق جهت دیدار با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی و اعلام حمایت همیشگی خود از مقام شامخ مرجعیت به شهر مقدس قم سفر کرده بودند که در پایان دیدار خود با آیت الله العظمی شیرازی ضمن ابراز پیروی خود از مرجعیت شیعه، اعلام کردند تا خون در رگ هایشان جاریست، زیر پرچم حسینی مرجعیت شیعه، به راه ايشان که همان راه رسول خدا صلی الله علیه و اله است، ادامه می دهند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا