مرجعیت شیعه

شیوخ عشایر عراق در دیدار با آیت الله العظمی شیرازی: مرجعیت، ضامن امنیت مردم است

شیوخ عشایر عراق در دیدار با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی تاکید کردند: مرجعیت، ضامن امنیت مردم است.

 

شیوخ عشایر عراق در دیدار با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی تاکید کردند: مرجعیت، ضامن امنیت مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت العظمی شیرازی، روز جمعه سوم شعبان المعظم مصادف با سالروز ميلاد سراسر نور حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام شماري از شيوخ قبيله ها و عشاير کشور عراق ضمن حضور در بيت مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي سيد صادق حسيني شيرازي مدظله در شهر مقدس قم با معظم له ديدار نمودند.

شیوخ عشایر عراق در دیدار خود، بر نقش مقام شامخ مرجعیت شیعه در مصون ماندن جوامع مسلمان و شیعیان از بحران و گزندهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اذعان کرده و اعلام داشتند: عراق طی سالیان گذشته با بحران ها و خطرهای مختلفی روبرو بوده است که با کمک مراجع عظام تقلید و مقلدین آن ها و با تدبیر و فداکاری در مقابل این خطرات ایستادگی کرده و آن ها را گذارنده اند.

آن ها با اشاره به نقش مرجعیت خاندان شیرازی در مبارزات علیه استعمار انگلیس، ادامه دادند: کشورهای ایران، عراق و برخی کشورهای اسلامی شاهد زنده فداکاری های خاندان معظم شیرازی هستند. آیت الله العظمی میرزا سید حسن شیرازی، صاحب فتوای تحریم تنباکو ایران را و مرحوم آیت الله العظمی میرزای محمد تقی شیرازی رهبر انقلاب 1920 میلادی کشور عراق را در مبارزه با استعمار بریتانیا رهبری کردند و ملت ها را از این بحران ها رهایی بخشیدند.

شیوخ عشایر عراق در پایان دیدار خود با آیت الله العظمی شیرازی ضمن تبریک حلول ماه شعبان و ایام ولادت ائمه اطهار علیهم السلام به ایشان، افزودند: باعث مسرت و خشنودی ماست که امروز و در چنین روزهای پربرکتی میهمان شما باشیم و اعلام می داریم تا خون در رگ ما جاریست، زیر پرچم حسینی مرجعیت شیعه، به راه شما که همان راه رسول خدا صلی الله علیه و اله است، ادامه می دهیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا