مرجعیت شیعه

نامه سازمان جهانی مسلمان آزاده به کنفرانس وزرای خارجه عرب

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) نامه ای را به کنفرانس وزرای خارجه عرب که قرار است به زودی در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شود، ارسال نمود.

 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) نامه ای را به کنفرانس وزرای خارجه عرب که قرار است به زودی در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شود، ارسال نمود.

در این نامه که نسخه ای از آن به خبرگزاری شیعه ویوز رسیده است آمده : 

در زمانی که وزرای خارجه کشورهای عرب در آینده ای نزدیک قرار است در ریاض طی کنفرانسی گرد هم آیند، اوضاع منطقه خصوصا کشورهای عربی، طی سالهای متمادی شاهد نابسامانی هایی است و آتش فتنه آن دامن گیر همه مردم شده است. 

 مسلمان آزاده در ادامه، مسئولیت حل و فصل این امور بحرانی و مشکلات کنونی را متوجه 

 حکمرانان و دولتمردان دانسته و افزود: مسئولان این کشورها باید از طریق گفتگو و مشاوره، مخالفت های سیاسی خود را به پایان برسانند.

این نامه ادامه داد: امروزه تعداد کثیری از کشورهای عربی نیازمند یاری بوده و لازم است، برای غلبه بر مشکلات داخلی و خارجی و همچنین امور مربوط به توسعه، بازسازی و شکوفائی اقتصادی-سیاسی، دست یاری را به سوی یکدیگر دراز کنند نه اینکه با اقداماتی بر مشکلات همسایگان مسلمان خود بی افزایند. 

همچنین در ادامه این نامه آمده است: 

سوریه، عراق، بحرین، لیبی، مصر و یمن از جمله کشورهایی هستند که هنوز با مشکلات متعددی از قبیل  تروریسم، دخالت های سیاسی و یا حتی نظامی برخی کشورها و نیز نبود دید افق اصلاح و توسعه برای بهبود وضعیت معیشتی ملت های خود دست و پنجه نرم می کنند. 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در پایان بیانیه خود از وزرای خارجه عرب خواست تا خروجی این کنفرانس حلال مشکلات مردم، حمایت از مستضعفان و قدمی موثر در توسعه و شکوفایی ملت های کشورهای عربی باشد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا