مرجعیت شیعه

بیانیه بنیاد آیت الله العظمی شیرازی در روز جهانی رادیو : باید بر نشر فرهنگ و تعالیم اهل بیت علیهم السلام تمرکز شود

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت روز جهانی رادیو بیانیه ای صادر کرد.

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت روز جهانی رادیو بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست شیعه ویوز رسیده آمده است: 

روز 13 فوریه روز جهانی رادیو است، رسانه ای که تاثیر بسیاری بر بیداری و فرهنگ سازی جامعه داشته و امروزه با روی کار آمدن شبکه های متنوع تلویزیونی، کار این رسانه برای رساندن پیام خود بسیار دشوار و در عین حال حساس تر و دقیق تر شده است.

این بنیاد افزود: یکی از اولویت های دین اسلام در امر نشر فرهنگ و تعالیم اهل بیت علیهم السلام منبرهای حسینی است که با تمسک به آن جامعه مسلمان از گزند دشمنان و مشکلات روزگار در امان خواهد بود و این امر در روزگار ما خصوصا در امور عقیدتی و فکری جامعه، کاملا مشهود و تاثیر گذار است.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی ادامه داد: مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد شیرازی (قدس سره) نیز اهتمام ویژه ای به رسانه های سمعی و نوشتاری داشتند، شخصیتی که عمر خود را وقف تعلیم و تعلم در مدرسه اهل بیت علیهم السلام کرد و سپس و در سال 2002 میلادی و طبق آخرین وصیت معظم له اولین شبکه ماهواره ای شیعی آغاز به کار کرد و امروزه شاهد وجود بیش از 100 شبکه ماهواره ای شیعی میباشیم که وظیفه اساسی آنها رساندن پیام حقیقی اهل بیت علیهم السلام و نشر فرهنگ آنان در سراسر جهان است.

  این بیانیه افزود: لازم است، بر کیفیت برنامه های تولیدی و محتوای آن بیش از پیش تمرکز شود و باید بر نیازهای فرهنگی و دینی جامعه در رده های سنی مختلف، خصوصا رده سنی کودکان و جوانان،  فعالیت بیشتری صورت گیرد. 

این بیانیه با اشاره به شبکه های شیعی ادامه داد: شبکه های شیعی نیز باید با استفاده از تمامی وسایل ارتباط جمعی و رسانه ای در زدودن شبهات و نشر تعالیم، فکر و فرهنگ اصیل اهل بیت علیهم السلام کوشا باشند.

بنیاد آیت الله العظمی شیرازی در پایان با اشاره به توصیه های مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، آورده است:

مرجع عالیقدر همیشه تاکید دارند تا مراکز فکری و حسینیه ها باید در تاسیس و حمایت از شبکه های ماهواره ای  شیعی پیش قدم شده و در امر رساندن صوت حق و رسالت اهل بیت علیهم السلام به سرتاسر جهان، با زبان های گوناگون تلاش کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا