مرجعیت شیعه

تأکید آیت الله العظمی شیرازی بر جذب جوانان و اتحاد مجاهدان، در دیدار طلاب علوم دینی نجف اشرف

طلاب حوزه علمیه نجف اشرف با مرجعیت شیعه دیدار کردند. 

 

طلاب حوزه علمیه نجف اشرف با مرجعیت شیعه دیدار کردند. 

جمعی از طلاب علوم دینی از حوزه علمیه نجف اشرف با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله در شهر مقدس قم دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، معظم له در این دیدار، ضمن توصیه ای به طلاب علوم دینی تلاش، تقوا و اخلاق نیکو را از مهم ترین عوامل موفقیت طلاب علوم دینی برشمردند. 

مرجعیت شیعه زر ادامه سخنان خود، اهتمام ورزیدن به امور جوانان و جذب و هدایت ایشان را از مهم ترین وظایف طلاب علوم دینی دانسته و این امر را برای آینده درخشان عراق ضروری دانستند.

مرجع عالیقدر تأکید کردند: برای جذب جوانان عراقی باید تمام توان خود را به کار گرفت و آنان را با آموزه های اصیل اهل بیت علیهم السلام آشنا کرد؛ چراکه جوانان، امیدهای آینده عراق خواهند بود.

 آیت الله العظمی شیرازی مدظله، در ادامه و در پاسخ به درخواست یک طلبه مجاهد الحشد الشعبی، دو توصیه به نیروهای مردمی عراق بیان داشتند. معظم له نخست با بیان این فراز از زیارت جامعه کبیره که می فرماید: «هر که بر ایشان تقدم جوید از دین بیرون رفته و کسی که از ایشان عقب ماند به نابودی گرایید و فقط ملازم ایشان به حق خواهد رسید»، از مجاهدان خواستند تا تمام فعالیت های خود را در چارچوب آموزه های اهل بیت علیهم السلام انجام دهند. 

مرجع عالیقدر در توصیه دوم، با اشاره به آیه 46 از سوره انفال که خدای متعال می فرماید: «و با هم نزاع مکنید که سست‌ شوید»، اتحاد و دوری از نزاع را بسیار ضروری برشمرده، آن را تنها عامل موفقیت و نجات ملت ستمدیده عراق عنوان کردند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا