مرجعیت شیعه

بررسی بودجه سال 2018 کشور عراق در همایش مؤسسه النبأ

همایشی با هدف بررسی مصارف بودجه بندی جدید عراق در بغداد برگزار شد.

 

همایشی با هدف بررسی مصارف بودجه بندی جدید عراق در بغداد برگزار شد.

در آستانه سال 2018 میلادی، مؤسسه فرهنگی-رسانه ای النبأ، همایشی به منظور بررسی موارد مصرف بودجه کشور عراق در شهر بغداد برگزار کرد که با حضور تعدادی از فعالان فرهنگی، سیاسی و رسانه ای همراه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی شیرازی، کارشناسان در این همایش بر این امر تاکید کردند که بودجه تصویبی سال جدید، دارای ماهیتی اشتغال زا است؛ چراکه 70 درصد این بودجه به امر اشتغال زایی و تولید فرصت های شغلی اختصاص دارد.

این کارشناسان همچنین تاکید کردند که بودجه یادشده در سالی تقدیم شده که انتخابات پارلمان و انتخابات شوراهای استان برگزار می گردد و بیم آن می رود که تصویب آن با مشکل روبرو شود.

بر اساس این گزارش، محمد صالح، مشاور مالی و اقتصادی نخست وزیر عراق، در حاشیه این همایش با اشاره به این موضوع گفت: دولت عراق در تلاش است که موضوع بودجه را از کشاکش های سیاسی دور نگه دارد تا بی ثباتی به وجود نیامده و روند تصویب بودجه سیر طبیعی خود را ادامه دهد.

وی در ادامه گفت: این بودجه بندی جدید برای پنج سال، یعنی تا سال 2022 میلادی انجام شده، از این رو مایل نیستیم که بودجه ی سال آینده به دلیل عوامل سیاسی و کج فهمی ها متزلزل شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا