مرجعیت شیعه

آیت الله العظمی وحید خراسانی: هیآت در روز غدیر با ذکر «یا علی» بیرون بیایند

«آیت الله العظمی وحید خراسانی»مدظله، با جمعی از خطبا و اساتید حوزه علمیه قم دیدار کردند.

 

«آیت الله العظمی وحید خراسانی»مدظله، با جمعی از خطبا و اساتید حوزه علمیه قم دیدار کردند.

در این دیدار معظم له با اشاره به آیه شریفه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا»  ـ امروز دین شما را برایتان كامل و نعمت‏ خود را بر شما تمام گردانیدم و اسلام را براى شما برگزیدم ـ بیان کردند: اهمیت روز غدیر به این آیه معلوم می شود.

این مرج تقلید شیعه، در ادامه فرمودند: قرآن در جای دیگر می فرماید: «به تحقیق تنها دین نزد خدا اسلام است». به بیان صریح آن آیه، این دین در روز غدیر کامل شد؛ نتیجه این می شود: آن دینی که همه انبیا برای آن مبعوث شدند، اکمالش به روز غدیر و ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام است.

«آیت الله العظمی وحید خراسانی»مدظله، در ادامه به روایت «کلمة لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی» ـ کلمه لا اله الا الله حصار من است پس هرکس در این حصار داخل شد از عذابم در امان است ـ اشاره نموده، اظهار داشتند: «امام رضا علیه السلام» می فرماید: «من از شروط آن حصار امن هستم»؛ بنابراین، غرض از خلقت هم به روز غدیر کامل گشت.

ایشان سپس درباره اهمیت احیای این عید سعید فرمودند: روز فطر و روز قربان از اعیاد الهی می باشد، ولی عید الله اکبر روز غدیر است. احیای روز غدیر احیای غرض از خلقت و غرض از بعثت بوده و از اظهر مصادیق احیای امر «آل محمد علیهم السلام» است. از این رو احیای آن روز عقلا و شرعا و به جمیع جهات از اعظم لوازم است.

این مرجع تقلید شیعه در پایان، روایت «رحم الله من احیا امرنا»  ـ رحمت خدا شامل کسی است که امر ما را زنده نگه می دارد ـ را یادآوری نموده، فرمودند: معصوم علیه السلام می فرماید: «یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا». مظهر این حزن و فرح غدیر است و عاشورا. 

هیئات همان طوری که برای عاشورا بیرون می آیند، برای غدیر هم همت کنند، هیآت با ذکر «یا علی» بیرون بیایند تا احیای امر «اهل بیت علیهم السلام» شود. اگر مسائل شرعی را رعایت کنند، هر هیئتی بیرون بیاید، اجرش حساب ندارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا