مرجعیت شیعه

پیام «بنیاد جهانی آیت الله العظمی شيرازى» به کنگره ی پارلمان های کشورهای عربی

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شيرازى» پیامی برای «کنگره ی پارلمان های کشورهای عربی» ارسال کرد.

 

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شيرازى» پیامی برای «کنگره ی پارلمان های کشورهای عربی» ارسال کرد.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله العظمى شيرازى، در پیام این بنیاد آمده است:

همه ی تلاش ها برای برگزاری کنگره ی رؤسای پارلمان های کشورهای عربی در حالی صورت می گیرد، که جهان عرب  بیشترین نیاز را به گفتمان مشترک و تفاهم عقلایی دارد، تا از این رهگذر و سازکار، گسست رایج و شایع  در بین شماری از کشورهای عربی را پایان دهد و یا حداقل، از آن بکاهد.

 

در پیام بنياد افزوده شده:  

امروزه کشورهای عربی سخت تحت تأثیر بحران های منفی در عرصه ی ارتباطات عربی ـ عربی قرار گرفته اند، به گونه ای که دیوار یخی و بی اعتمادی در تعامل آن ها کاملاً بارز و چشم گیر شده، و کار به جایی رسیده  که موضع گیری ها، حاکی از قطع روابط، تهدید و چالش، و منازعات پنهان و آشکار است؛  و این وضعیت به صورت مستقیم بر زندگی مردم این کشورها سایه افکنده  و پدیده ی نفرت، کینه و تهاجم رسانه ای نکوهیده و معیوب را به وجود آورده، و دامنه ی آن را گسترش داده است.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شيرازى از همه ی شرکت کنندگان در همایش رؤسای مجالس کشورهای عربی دعوت كرده، بنابر جایگاه و مسئولیت های قانونی و انسانی خود، برای کاستن از منازعات و چالش های جاری بین کشورهای عربی، نقشی کارآمد ایفا کنند. 

بنياد در اين نامه، در راستای منافع و مصالح عالیه ی ملت ها و شهروندان این کشورها، خواستار مقدم دانستن اتحاد و وحدت کلمه،  بر منافع گروهی ـ مذهبی شده است.

بنياد همچنین كشورهاي شركت كننده را به پرهيز از جبهه گیری سیاسی، طایفه ای و مذهبی فراخوانده و سران این کشورها را به وحدت کلمه در مبارزه  با تروریسم و گروه های افراطی دعوت کرده است.

در پایان پیام بنیاد نیز آمده است:  این بنیاد اعتماد خود را  به هشیاری و بیداری رؤسای مجالس گردآمده در قاهره اعلام  می دارد، و بر توان مندی آنان در کنترل خطرهایی که ملت ها را تهدید می کند، و حجم مسئولیت آنان در بهبود بخشیدن به زندگی ملت هایشان تاکید می کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا