مرجعیت شیعه

ریشه های تفکر سنی های تندروی داعش

منفجرکنندگان مسجد موصل از تبار همان‌هایی هستند که بقیع را تخریب کردند.

 

منفجرکنندگان مسجد موصل از تبار همان‌هایی هستند که بقیع را تخریب کردند.

«آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی»مدظله، از مراجع تقلید شیعه، ضمن محکوم کردن انفجار مسجد «نوری» در موصل توسط سنی های تندروی داعش، طی سخنانی گفتند: اجداد این ها، همانهایی هستند که قبه های بقیع را تخریب و به مسجد الحرام حمله کردند.

به گزارش سومریه نیوز، این مرجع تقلید شیعه در ادامه با اشاره به گروه تروریستی داعش، افزودند: این گروه ضاله در جنایت های خود علیه دین و انسانیت از حدود تجاوز کرده و جهان باید تلاش هایش را به منظور ریشه کن کردنشان یکپارچه کند.

ایشان در ادامه سخنان خود، با اشاره به اقدام تروریستی سنی های تندرو در تخریب حرم «امامین عسکریین علیهما سلام» گفتند: همین ها بودند که در حرم «امامین عسکریین علیهم السلام» در شهر سامرا بمب گذاری کرده و آن حرم محترم را منفجر کردند؛ اما بسیاری از نیروهای فعال در منطقه به دلایلی از آن چشم پوشی کرده و حتی این اقدام را محکوم نکردند.

شایان ذکر است، سنی های تندروی داعش مسجد «النوری» و «منار الحدباء» را که بیش از هشتصد سال قدمت داست و در شهر موصل واقع شده بود، منفجر کردند.

این مسجد، همان مسجدی بود که پس از تسلط سنی های تندرو به موصل سرکرده عناصر تروریستی داعش در آن اعلام خلافت نمود.

انفجار این مسجد در حالی رخ داد که به گفته برخی منابع میدانی، 60 خانوار از غیر نظامیان توسط سنی های تندرو در این مسجد محبوس بوده و نیروهای عراقی نیز در پیشروی های خود در موصل و برای آزادسازی این خانواده ها به نزدیکی این مسجد رسیده بودند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا