مرجعیت شیعه

ديدار نماينده مرجعيت شيعه، از پارلمان كانادا

نماينده مرجعيت شيعه در كانادا، از پارلمان اين کشور ديدن كرد و با تعدادى از نمايندگان به گفت و گو پرداخت.

 

نماينده مرجعيت شيعه در كانادا، از پارلمان اين کشور ديدن كرد و با تعدادى از نمايندگان به گفت و گو پرداخت.

حجت الاسلام «شيخ صالح سيبويه» نماينده مرجع عالي قدر آيت الله العظمى شيرازي در كانادا، در رأس هيئتي متشكل از هيئت اداري و هيئت امناي «مركز جهاني آيت الله العظمى شيرازي» و «مركز اسلامي ايرانيان مونترال» از پارلمان كانادا بازديد كردند.

در اين بازديد كه به دعوت آقاي «فرانك»، سناتور و نماينده پارلمان كانادا صورت گرفت، اين هيئت ضمن ديدار از بخش هاى مختلف پارلمان، با تعدادي از نمايندگان و مسئولين دولتي حاضر در پارلمان، ديدار و گفت و گو كردند.

در اين ديدارها كه در جوي بسيار مثبت و دوستانه صورت گرفت، در باره مسائلي مختلف نظير: اسلام و فوبيا،  دين هراسي، تبعيض نژادي و مشكلات عموم مسلمانان  و خصوصا شيعيان كانادا، تبادل نظر شد.

حجت الاسلام شيخ صالح سيبويه نماينده مرجعيت،  گوشه اي از مسائل و مشكلات جامعه مسلمانان را مطرح كرد و سپس حاضران به بررسي راه كارهاى رفع اين مشكلات پرداختند و براي ديدارهاي بعدي، بين طرفين رايزني و اتفاق نظر حاصل گرديد.

نماينده مرجعيت شيعه همچنين در ديدار با اقاي «جيم كار» وزير منابع طبيعي کانادا، پيرامون تقارب اديان و مقابله با دين هراسي، به تبادل نظر پرداخت و براي تحقق آن، بر همكاري طرفين تأكيد شد.

حجت الاسلام سيبويه همچنين ضمن ابلاغ سلام مرجع عالي قدر به نمايندگان و مسئولين دولتي، تأكيد ايشان در حفظ و رعايت حقوق بشر و احترام به ديگران در هر آيين و نژاد را، به اطلاع آنان رساند.

گفتني است در اين بازديد حجت الاسلام سيد ثامر شوکي و ابوعمار از اعضاي «حسينيه حوراء زينب» ـ از مراكز وابسته به مرجعيت شيعه ـ در کانادا به دعوت نماينده مرجعيت حضور داشتند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا