مرجعیت شیعه

نامه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، به «کنفرانس جهانی صلح الازهر»

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی» مدظله، نامه ای خطاب به نشست موسوم به  «کنفرانس جهانی صلح الازهر» ارسال کرد.

 

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی» مدظله، نامه ای خطاب به نشست موسوم به  «کنفرانس جهانی صلح الازهر» ارسال کرد.

در این کنفرانس که در کشور مصر برگزار خواهد شد، شخصیت های دینی شناخته شده ای مانند «پاپ فرانسیس» نیز حضور خواهند داشت.

در متن این نامه که نسخه ای از آن برای خبرگزاری «شیعه ویوز» ارسال شده، آمده است:

ما از برگزاری نشستی که با شرکت شخصیت های دینی ـ سیاسی از قبیل «پاپ فرانسیس» همراه خواهد بود و به موضوعات انسانی و اجتماعی روز جهان می پردازد، استقبال می کنیم.

این نامه در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی و اجتماعی زمان حاضر در دنیا، افزوده است: برگزاری چنین نشست هایی، به ویژه برای کشورهای خاورمیانه که روزانه شاهد کشتار، هجرت های اجباری ، تبعید، آوارگی و جنگ و درگیری هایی است که اکثر قربانیان آن را زنان، کودکان و کهن سالان تشکیل می دهند؛  حیاتی به نظر می رسد.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی»، می افزاید:  ما باید با روشن ساختن علل اقدامات و تفکرات تروریستی که جان میلیون ها غیر نظامی بی دفاع را گرفته، تلاش کنیم و با تمهیداتی مناسب، به مقابله با این گونه تفکرات برویم؛ که این مهم بدون حضور متفکران و پژوهشگران اسلامی و انسانی، میسر نمی شود.

این نامه با اشاره به شخصیت مرجع راحل، «آیت الله العظمی سید محمد شیرازی» قدس سره، می افزايد:  ایشان در یکی از کتاب های خود به نام «کتاب فقه الاسلام»  ـ در شرح دیدگاه اسلام حقیقی ـ  حدیثی از «رسول مکرم اسلام» (صلی الله و علیه و آله)  را ذکر کرده اند، که چنین است: همه شما از حضرت آدم هستید و آدم از خاک.  سپس مرجع فقید، متذکر شده اند که: این حدیث شریف، عدالت و مساوات را  یکی از مهم ترین ارکان یک جامعه با ثبات می داند و معتقد است، این اصل مهم اسلامی حتی اساس مقابله با خشونت و شرارت بین افراد جامعه مدنی و یا جوامع بین المللی نیز می باشد.

در ادامه این نامه آمده است: «آیت الله العظمی سید محمد شیرازی» قدس سره، درباره خصیصه های دین اسلام، می گفتند:  اسلام دین هم زیستی مسالمت آمیز است که بر تحقق و تامین صلح، امنیت و ثبات برای همه جهانیان تاکید دارد و در راه آن تلاش می کند؛ و از طرفی با جنگ و جنگ افروزی مقابله دارد، و پایه گذاران آن را ریشه کن می کند و بذر مهر و محبت را در قلب مردمان جهان می کارد.

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی»مدظله، در ادامه نامه خود  خطاب به این نشست، اظهار می کند: امیدواریم در این نشست جهانی که قرار است در راه تلاش صلح بکوشد، جای چنین متفکرانی از دین اسلام، خالی نمانده باشد.

 

این بنیاد، در پایان نامه سرگشاده خود اعلام می کند: از شرکت کنندگان در این کنفرانس، که از ادیان و فرهنگ هایی گوناگونی می باشند، انتظار است تا خروجی این کنفرانس، منجر به خدمتگزاری به مردم شود و مشکلات روزمره  آن ها را حل کند، تا شاهد تغییری اساسی در جوامع مظلوم جهان باشیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا