مرجعیت شیعه

حضور نماینده مرجعیت شیعه در گردهمایی سیک های کانادا

نماینده مرجعیت شیعه در همایشی مرتبط با سیک های مقیم کانادا شرکت کرد.

 

 

نماینده مرجعیت شیعه در همایشی مرتبط با سیک های مقیم کانادا شرکت کرد.

«حجت السلام  شیخ صالح سیبویه» نماینده مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله و مدیر دو مرکزِ آیت الله العظمی شیرازی و ایرانیان مقیم کانادا، در سالگرد گردهمایی سیک های مقیم کانادا به مناسبت تاسیس عبادتگاه متعلق به این مذهب در کانادا حضور یافت.

نماینده مرجعیت شیعه که با همراهی هیئتی از شیعیان در پاسخ به دعوت خانم «آنجو ديلون» ـ یکی از نمایندگان پارلمان فدرال کانادا ـ در این گرد همایی حضور یافته بود، مورد استقبال گرم مدیران این عبادتگاه قرار گرفت.

«حجت السلام  شیخ صالح سیبویه» در این گردهمایی که تعدادی از مدیران مملکتی اعم از نمایندگان پارلمان فدرال و مسئولين شهرداري و فرمانداري حضور داشتند؛ طی سخنانی ضمن ابلاغ سلام گرم مرجعیت شیعه به حضار، گفت: اسلام دینی است که از مسلمانان بی اعتنایی به فریاد مظلوم را نمی پذیرد و مسلمانان را سفارش مینماید تا با همسایگان خود که آنها را از هر طرف چهل خانه می داند، توجه نموده و از احوال آنها با خبر باشد و اگر چنین نکند، مسلمان نیست.

ایشان، سپس درباره یک تا پرستی و فرهنگ «اهل بیت علیهم السلام» در ارتباط با متدینین ادیان دیگر که رفتاری سراسر پر از مهر و محبت بوده است، افزود: ما باید برای داشتن جامعه ای با ثبات بیشتر با یکدیگر تلاش نماییم.

نماینده مرجعیت شیعه، در ادامه با استناد به این سخنان دین مبین اسلام را سرچمه مهربانی ها معرفی نموده و خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز در جامعه کانادا و در تمامی جوامع جهانی شد.

شخصیت های بلند پایه سیاسی کانادا نیز، طی سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از حضور نماینده معظم له، اسلامی این گونه را دین واقعی اسلام دانسته و از حضور این دو مرکز شیعی که باعث نزدیکی هرچه بیشتر مردم در جامعه کانادا می شود، تشکر نمودند.

«حجت السلام  شیخ صالح سیبویه» همچنین در نشستی که با بزرگان این عبادتگاه داشتند، از آنها دعوت نمودند تا به مراکز شیعی آمده و ضمن آشنایی از نزدیک با فعالیت های «مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی» و «مرکز اسلامی ایرانیان» با یکدیگر گفت و گو نمایند، که این دعوت با استقبال گرم ایشان مواجه شد.

در پایان این مراسم نیز، هدایای به رسم یاد بود و تشکر به حضار از جمله نماینده مرجعیت شیعه اهدا شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا