مرجعیت شیعه

تاکید آیت الله العظمى بشیر نجفی بر ابراز فضایل و خدمات اهل بیت برای بشریت

جمعی از خادمان یک زیارتگاه در عراق، با «آیت الله العظمی بشیر النجفی» دیدار کردند.

 

جمعی از خادمان یک زیارتگاه در عراق، با «آیت الله العظمی بشیر النجفی» دیدار کردند.

تعدادی از خادمان زیارتگاه «قطاره امام علی علیه السلام» در نزدیکی شهر مقدس کربلا، با حضور در بیت «آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی»مدظله، ـ از مراجع تقلید شیعه ـ با معظم له دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع راسانی معظم له، ایشان در این دیدار طی سخنانی با اشاره به اینکه دشمنان «اهل بیت علیهم السلام» در طول تاریخ برای نادیده گرفتن فضایل «امیر المومنین علیه السلام» و جلوگیری از ابراز آن تلاش کردند، به محققان و پژوهشگران توصیه نمود در راستای ابراز و اظهار «فضائل اهل بیت علیهم السلام» تلاش کنند.

«آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی» در ادامه سخنان خود گفتند: شما خادمان و مسئولین زیارتگاه «قطاره امیرالمومنین علیه السلام» در باره این زیارتگاه تاریخ نگاری نموده و با ذکر وقایع مستندی که در باره این مکان محترم وجود دارد، در ذکر «فضائل اهل بیت علیهم السلام» شریک شوید؛ چرا که قطعا دشمنان برای تغییر  نام ایشان و بی توجهی به آن تلاش کردند و سعی کردند بر خدمات اهل بیت علیهم السلام برای بشریت پرده بکشند.

شایان ذکر است، در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهر مقدس کربلا، چشمه آبی وجود دارد که به «قَطّاره امام علی علیه السلام» شناخته می‌شود.

در اطراف آن، دیواره‌های صخره‌ای نسبتاً مرتفعی وجود داشته و اخیراً در این مکان، زیارتگاهی ساخته‌اند که چشمه آبی درون آن قرار گرفته و برروی آن ضریحی به شکل یک پنجره چوبی مشبّک یک ضلعی نصب کرده‌اند که برخی منابع تاریخ معاصر این چشمه را همان چشمه‌ای می‌دانند که «امیرالمومنین علیه السلام» به طریق اعجازآمیزی نزدیک دیر یک راهب مسیحی آن را آشکار کردند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا