عراق
برجسته ها

گذرگاه‌های مرزی عراق مملو از جمعیت زائران اربعین حسینی

در آستانه‌ی زیارت میلیونی اربعین حسینی، گذرگاه‌ها و مرزهای کشور عراق، مملو از جمعیت زائران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت است.

در همین راستا، سرلشکر تحسین الخفاجی، «رئیس بخش رسانه‌ای نیروهای امنیتی»، در بیانیه‌ای اظهار داشت؛ «هماهنگی بسیار بالایی با کشورهای همسایه از جمله ایران، ترکیه، کویت، عربستان، اردن و سوریه، در زمینه‌ی کنترل مرزها و تامین امنیت مرزها برای تسهیل و ایمنی عبور و مرور زائران اربعین حسینی، در نظر گرفته شده است.»

وی در ادامه تصریح کرد؛ در این زیارت، میلیون‌ها نفر از داخل و خارج عراق به‌ سمت شهر مقدس کربلا، حرکت می‌کنند و ایمنی زائران در این مسیر، بسیار مهم است.

شایان ذکر است، وزارت حمل و نقل عراق نیز از اختصاص۲۰۰واحد اتوبوس از گذرگاه‌های مرزی به سمت شهر مقدس کربلا خبر داد تا زائران به راحتی بتوانند خود را به شهر مقدس کربلا، برسانند.

از سوی دیگر، حیدر مجید، «سخنگوی رسانه‌های دولتی»، روز گذشته اظهار داشت، همه نهادهای دولتی عراق برای موفقیت در زیارت اربعین، از گذرگاه‌های مرزی تا ورودی های شهر مقدس کربلا، ‌به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

عبدالامیر الشمری، «وزیر کشور عراق»، همچنین از تعدادی از گذرگاه‌های مرزی در شرق عراق بازدید کرد و با مسئولان خدمت به زائران و اجرای طرح امنیتی در این گذرگاه‌ها در طول مدت زیارت، بحث و گفتگو نمود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا