افغانستان

بیش از ۱۲ میلیون نفر در افغانستان در ناامنی شدید غذایی قرار دارند

آژانس خواربار ملل متحد، «فائو»، پیش بینی کرده است که ۱۲ میلیون و چهارصد هزار نفر در افغانستان از ماه می تا اکتبر ۲۰۲۴ با ناامنی شدید غذایی مواجه خواهند شد.

In this photograph taken on May 17, 2018 Afghan residents wait to receive free food during the first day of the holy month of Ramadan in Ghazni. – Muslims throughout the world are marking the month of Ramadan, the holiest month in the Islamic calendar during which devotees fast from dawn till dusk. (Photo by ZAKERIA HASHIMI / AFP) (Photo credit should read ZAKERIA HASHIMI/AFP/Getty Images)

بر اساس برنامه جهانی غذا (WFP)، ۲میلیون و ۹۰۰هزار نفر از این افراد در سطح اضطراری ناامنی غذایی قرار دارند.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که ۴ میلیون نفر از جمله ۳میلیون و‌۲۰۰هزار کودک زیر پنج سال در افغانستان، دچار سوءتغذیه حاد هستند.

در گزارش WFP همچنین آمده است که حداقل ۲۳میلیون و۷۰۰هزار نفر در افغانستان در سال ۲۰۲۴ به کمک های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

این آژانس بر تأثیر سیلاب های اخیر در شش ولایت که روستاها را ویران کرده، مزارع کشاورزی را زیر آب برده و دام ها را غرق کرده است، تاکید کرد.

لازم به ذکر است، در حالی که افغانستان همچنان با این چالش‌های شدید مواجه است، نیاز به کمک و مداخله بین المللی همچنان حیاتی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا