افغانستان

بازداشت 24 تن از شیعیان هزاره به درخواست یک فرد پشتون سنی در بامیان

منابع محلی در بامیان از استان‌های مرکزی افغانستان می‌گویند که طالبان ۲۴ تن از ساکنان یکی از روستاها در مرکز این استان را بر اساس ادعای مالکیت توسط یک پشتون سنی، بازداشت کرده ‌اند.

منابع می‌گویند که قبل از ظهر روز چهارشنبه، ۲۲ شهریور، نیروهای فرماندهی امنیت طالبان در بامیان دستکم ۲۴ تن که همگی شیعیان هزاره هستند را از روستای ریگشاد به درخواست فردی به نام عَلَم‌شاه که از قوم پشتون می‌باشد، بازداشت کرده‌ اند.

به گفته منابع، فردی پشتون با اسناد جعلی بر این روستا ادعای مالکیت کرده و نزدیک به یک ماه می‌شود که راه‌های مواصلاتی ۵۰۰ خانواده از روستای ریگشاد را مسدود کرده است. طبق اظهارات منابع، این فرد برای بازگشایی راه‌ها از ساکنان این روستا، خواهان شش میلیون و ۷۰۰ هزار افغانی شده است.

این در حالی است که در تیر ماه سال جاری، استاندار طالبان برای بامیان دعواهای حقوقی میان روستانشینان و کوچی‌ها را بدون طی مراحل نهادهای عدلی و قضایی، به ‌طور «غیرقانونی و یک‌جانبه» به نفع کوچی‌ها فیصله کرده بود.

روز گذشته نیز دو تن از ساکنان این استان به ‌دلیل عدم واگذاری زمین‌های شخصی‌شان به افراد طالبان به دستور استاندار طالبان در شهرستان پنجاب بازداشت شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا