جهان اسلام

هجوم نظامی عربستان سعودی به منطقه شیعه نشین العوامیه

عربستان سعودی در داخل کشور خود نیز شیعیان را به قتل می رساند.

 

عربستان سعودی در داخل کشور خود نیز شیعیان را به قتل می رساند.

نظامیان عربستان سعودی با حمله به منطقه «العوامیه» در استان شیعه‌نشین «قطیف» در شرق این کشور دست کم ٢ تن از جوانان شیعه را به ضرب گلوله به شهادت رسانده و ٥ تن دیگر را مجروح کردند.

این شهدا «محمد طاهر النمر» و «مقداد محمد النمر» از اعضای خانواده شهید «آيت الله شیخ نمر باقر النمر» هستند و همچنين «محمد عبدالله النمر» نیز در بین مجروحان این حمله نظامی است.

حال مجروحان این حمله تروریستی وخیم گزارش شده و احتمال می رود به این شهدا اضافه شود.

فعالان شیعه در داخل عربستان نیز حمله نیروهای عربستان به شیعیان و شهروندان این کشور را محکوم نموده و آن را یک ترور توصیف کردند.

استان «قطیف» در شرق عربستان از سال ٢٠١١ میلادی در اعتراض به بی‌عدالتی ها و تبعیض هایی که حکومت وهابی عربستان سعودی در حق شیعیان این کشور انجام می دهد، صحنه اعتراض‌های شدید علیه خاندان آل سعود بوده است.

حکومت این کشور نیز اعتراضات را با خشونت هرچه تمام تر سرکوب نموده که در پی آن تاکنون ده ها تن از شیعیان به شهادت رسیده و صدها تن دیگر مجروح شدند.

همچنین حکومت این کشور در راستای تلاش برای تنگ کردن عرصه علیه فعالان قطیف، خانواده‌های آنها را نیز هدف قرار می‌دهد، به طوری که اخیرا عربستان سعودی ارائه همه خدمات بانکی و دولتی خود را به ساکنانی از «قطیف» که فرزندان آنها به دلیل شرکت در حرکت‌های اعتراضی صلح‌آمیز تحت پیگرد قرار دارند، متوقف کرده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا