جهان اسلام

نقض قوانین بین المللی توسط ائتلاف آمریکایی

ائتلاف تحت رهبری آمریکا قوانین بین المللی را نقض می کند.

 

ائتلاف تحت رهبری آمریکا قوانین بین المللی را نقض می کند.

سازمان عفو بین الملل امروز ـ سه شنبه ـ اعلام کرد: حملات هوایی ماههای اخیر ائتلاف بین المللی به موصل که باعث جان باختن صدها غیرنظامی در این شهر شده است، نقض قوانین بین المللی است.

«دوناتللا رویرا» مشاور ارشد پاسخ به بحران ها در این سازمان عنوان کرد:  شواهدی که در شرق موصل جمع آوری شده است، به روش بسیار نگران کننده ای، از حملات هوایی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا اشاره دارد؛ حملاتی که منازل و خانوارهای ساکن آنها را به طور کامل تخریب کرده است.

وی افزود: شمار بالای غیرنظامیان جان باخته در نتیجه حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا، حاکی است که نیروهای این ائتلاف در زمینه اتخاذ اقدامات احتیاط آمیز و پیشگیرانه به منظور جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان ناکام بوده  و قوانین بین انسانیِ بین المللی را صریحا نقض کرده اند.

سازمان مذکور با اشاره به اینکه در حمله روز ۱۷ مارس ائتلاف بین المللی در موصل، دست کم ۱۵۰ غیرنظامی در منطقه جدید موصل جان خود را از دست داده اند، افزود: مقامات امریکا و عراق اعلام کرده اند که در این حادثه تحقیق خواهند کرد.

شایاین ذکر است، منابع عراقی تعداد جان باختگان حمله هوایی ائتلاف آمریکا در روز 17 مارس ـ که مدعی انجام عملیات بر ضد گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه است ـ را بیش از 230 تن اعلام کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا