جهان اسلام

نماينده مجلس عوام انگليس: مردم یمن گرسنه اند

سياست‌‌هاي انگليس به جنگ و قحطي در يمن دامن مي زند.

 

سياست‌‌هاي انگليس به جنگ و قحطي در يمن دامن مي زند.

نماينده مجلس عوام انگليس با اشاره به نقش کشورش در اوضاع انساني فاجعه آميز مردم «يمن» خواستار اقدام براي پايان دادن به اين بحران شد. 

به گزارش اينديپندنت، «اندرو ميشل» نماينده مجلس عوام انگليس گفت: سازمان هاي خيريه مستقل انگليس تلاش مي کنند تا غذا و کالاهاي پزشکي و اساسي را که با پول مردم خريداري شده است به يمن ارسال کنند، در حالي که ائتلاف عربی، به رهبري عربستان سعودي و با حمايت و پشتيباني انگليس، بندرهايي را که قرار است اين کمک ها از طريق آن وارد يمن شوند، بسته است.

وي افزود: حوادث سياسي پياپي باعث شد ما از «يمن» که به تدريج به قحطي و گرسنگي بسیار شیدی نزديک مي شود، غافل بمانيم. قطحي در يمن با ساير قحطي ها متفاوت است زيرا ساخته دست انسان بوده و در حقيقت يمني ها دچار قحطي نشده اند، بلکه متجاوزان آنها را گرسنه نگه داشته و انگليس هم با سياست هاي خود به اين روند کمک مي کند.

اين نماينده انگليسي تاکيد کرد: نهادهاي خيريه و مسئولان سازمان ملل متحد قبلاً هشدار داده بودند که رسيدن درگيري ها به بندر «الحديده» پيامدهاي وخيمي در پي خواهد داشت، زيرا در شرايط عادي هشتاد درصد از واردات کالاهاي مختلف و نود درصد از غذاي مورد نياز يمن، از اين بندر صورت می گرفت.

اين نماينده انگليسي در پایان گفت: شيوع گرسنگي در يمن به نفع انگليس و عربستان سعودي نيست و جنگ در اين کشور نه تنها به یمنی ها، بلکه به عربستان سعودی و انگلیس نیز لطمه خواهد زد.

عربستان سعودی دو سال است که یمین رو مورد حمله نظامی قرار داده و تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی این کشور را به کمک متحدانش بسته است.

در حملات انجام شده به یمن نیز، تا کنون ده ها هزار نفر جان خود را از دست داده و یا مجروح شده اند، که بسیاری از آنها را زنان کودکان تشکیل می دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا