جهان اسلام

بیانیه سازمان «شیعه رایتس واچ» در باره فوت مشکوک جوان شیعه در زندان آل خلیفه

شیعیان بحرین همچنان قربانی منش رژیم حاکم می شوند.

 

شیعیان بحرین همچنان قربانی منش رژیم حاکم می شوند.

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ)، در واکنش به مرگ مشکوک یکی از شیعیان بحرینی در زندان های این کشور، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز ارسال شده، آمده است:

با نهایت تاسف، از مرگ یکی از شیعیان معترض بحرینی به نام «محمد سهوان» اطلاع یافتیم و مسئولیت مرگ او را به طور کامل متوجه حاکمان بحرینی می دانیم.

این بیانیه افزود: زندانی مذکور، از مسئولان بحرینی خواسته بود تا زمینه معالجه وی را فراهم نمایند، اما آنان با اطلاع از وضع نا به سامان سلامتی وی، این کار را انجام نداده اند.

این بیانیه ادامه داد: قبلا، این سازمان از شاهدان عینی اظهاراتی مبنی بر شکنجه ادامه دار «محمد سهوان» در زندان به همراه دیگر زندانیان را به دست آورده،  و این رفتار در حالی صورت گرفته است که وی در زمان بازداشت، از ناحیه سر مجروح بوده و در حال سپری کردن حکم حبس 15 ساله خود بوده است.

شیعه رایتس واچ – که مسئولیت دفاع از حقوق شیعیان در سراسر جهان را بر عهده دارد – افزود:  ما به شدت، سیاست های سرکوب گرایانه مدیران زندان های بحرین  در حق زندانیان سیاسی،  و همچنین بی اعتنایی حکومت این کشور، به جان شهروندان را، محکوم می کنیم.

این سازمان حقوق بشری، همچنین از حکومت بحرین خواست  تا مسئولان زندان «جو» را به دست عدالت بسپارند و شکنجه های در حال انجام در زندان ها را متوقف سازند.

شایان ذکر است، مسئولان زندان «جو» طی تماسی با خانواده این معترض 45 ساله بحرینی، مدعی شده بودند که وی در اثر سکته قلبی فوت کرده ولی خانواده «محمد سهوان»، پس از تحویل گرفتن پیکر وی اعلام کردند که آثار شکنجه شدید، به وضوح در بدن این شهید قابل تشخیص بوده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا